جهنم قاره سبز در راه است

    کد خبر :580355

کارشناسان آب و هوا درباره افزایش دما در کشورهای اروپایی هشدار دادند و اعلام کردند که این پدیده نه تنها کاهش نخواهد داشت بلکه برعکس ادامه دار خواهد بود.

به گزارش بازتاب به نقل از روسیاالیوم، کارشناسان آب و هوا درباره افزایش دما در کشورهای اروپایی هشدار دادند و اعلام کردند که این پدیده نه تنها کاهش نخواهد داشت بلکه برعکس ادامه دار خواهد بود و دارای تبعاتی بر سلامت و تنوع زیستی است.

افزایش دما در برخی کشورهای اروپایی در چند روز گذشته ثبت شده است به طوری که به بیش از ۴۱ درجه سانتی گراد رسیده است. دمای هوا در فرانسه ۴۱.۴ درجه، بلژیک ۴۰.۳ درجه، انگلیس ۳۸ درجه و هلند ۴۱.۷ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

روزنامه دیلی تلگراف امروز از گرمای بی سابقه در انگلیس خبر داده است.

کارشناسان هواشناسی در سازمانهای جهانی و منطقه‌ای اعلام کرده اند که پدیده گرم شدن همراه با موجهای قوی گرم در بسیاری از مناطق است.

کارشناسان تغییرات آب و هوایی هشدار داده اند که این تغییرات تأثیر منفی در دراز مدت بر سلامت ساکنان و وضعیت اکوسیستم دارد به گونه‌های که دمای بسیار بالای هوا بر عملکرد انسان تأثیر می‌گذارد به ویژه که دمای بالا معمولاً با غلظت بیش از حد گاز ازون همراه است که برای دستگاه تنفسی زیان آور است.

این کارشناسان اشاره کردند که دمای بالای ثبت شده هوا در سال ۲۰۰۳ سبب کشته شدن ۷۰ هزار اروپایی شد.

کارشناسان همچنین اعلام کرده اند که دمای بالای هوا بر منابع آبی و بخش کشاورزی تأثیر خواهد گذاشت.

آنها اعلام کردند که علاوه بر تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، اتخاذ تدابیری برای سازگاری با شرایط جدید آب و هوایی هم ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید