آقای “نویسنده متجاوز به عنف” از اعدام گریخت!

  • حوادث
  • جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۰۸
    کد خبر :580325

نویسنده‌ای که پیشتر به اتهام تجاوز به دختران جوان، ۲ مرتبه به اعدام محکوم و هر بار حکمش در دیوان عالی نقض شده بود، در سومین محاکمه خود در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب فقط به ۵ سال حبس محکوم شد! این متهم یک سابقه کیفری مشابه این پرونده در شاهین‌شهر داشته است.

شعبه 24 دادگاه انقلاب به‌عنوان شعبه هم عرض، در رسیدگی مجدد به پرونده نویسنده 57 ساله‌ای که در حوزه عرفان و فلسفه فعالیت داشته و به بهانه نیاز به کار تحقیقی، نظرسنجی و مصاحبه برای کتاب جدیدش، اقدام به اغفال دختران جوان می‌کرد، عنوان اتهامی وی را تغییر و علاوه بر 5 سال حبس به دو سال تبعید به بشاگرد، 74 ضربه شلاق و 10 سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرده است.

این در حالی که دادستانی عنوان اتهامی این فرد را ماده “قانون سمعی و بصری” گرفته بود که در این ماده آمده است: «هرکس با سوء استفاده از آثار مبتذل و مستهجن تهیه شده از دیگری، او را تهدید به افشا و انتشار آثار مزبور کند و از این طریق با او زنا کند به مجازات “زنای به عنف” محکوم می‌شود.» و بر همین اساس شعبه 28 دادگاه انقلاب در مرتبه نخست، متهم این پرونده را به مجازات زنای به عنف یعنی اعدام محکوم کرد که شعبه دیوان عالی کشور ابتدا به تحقیقات نقص گرفت و آن را برگرداند.

پس از رفع نواقص مطروحه از سوی شعبه دیوان عالی کشور، شعبه 28 دادگاه انقلاب دوباره به پرونده مزبور رسیدکی کرد که این بار نیز نویسنده متهم به تجاوز به اعدام محکوم شد اما این بار شعبه دیوان عالی کشور با استناد به قاعده «درء» حکم اعدام را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال کرد.

این نویسنده که کتاب‌هایی را نیز تالیف و منتشر کرده، با چرب‌زبانی و اغفال دختران به این بهانه که شما جوان و خوشفکر هستید و باید با شما مصاحبه کنم، با آن‌ها قرار حضوری می‌گذاشت و نیت شیطانی خود را عملی می‌کرد.

بیشتر قربانیان در این پرونده دختران جوانی هستند که زیر 25 سال دارند و در مواردی هم که طعمه‌ها پس از پی‌بردن به اهداف شیطانی این مرد از ادامه رابطه با او خودداری می‌کردند، او با تهدید و ارعاب و بیان اینکه فیلم‌هایی را که تهیه کرده است به خانواده‌های آن‌ها نشان می‌دهد، آن‌ها را مجبور به ادامه رابطه می‌کرد.

پرونده این متهم دو بخش دارد که یک بخش آن در دادگاه ارشاد رسیدگی و متهم در دادگاه ارشاد بابت تشویق به فساد و فحشا به 12 سال و 6 ماه و بابت تهدید به دو سال و 6 ماه حبس یعنی مجموعاً به 15 سال حبس محکوم شده که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید و قطعی شده است.

بخش دیگر پرونده طبق کیفرخواست صادره به اتهام زنای به عنف اختصاص دارد که فعلاً و در سومین مرتبه محاکمه، شعبه 24 دادگاه انقلاب با تغییر عنوان اتهامی، متهم را به حبس، شلاق، تبعید و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرده است و رأی صادره قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

به گزارش تسنیم؛ جالب‌ و عجیب این است که این متهم یک سابقه کیفری مانند همین پرونده در شاهین‌شهر داشت که به سه سال حبس محکوم شد اما پس از گذراندن یکسال و نیم حبس، با آزادی مشروط از زندان آزاد شد اما دوباره همان اعمال گذشته خود را مرتکب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید