قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۵/۰۴

    کد خبر :580189

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در خصوص تنش ها در خاورمیانه همچنان ادامه دارد و این موضوع تاثیرات کاهنده ناشی از چشم انداز ضعیف رشد اقتصاد جهانی و ادامه جنگ تجاری را تا حدودی خنثی کرده است، قیمت نفت روز جمعه با اندکی افزایش مواجه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 7 سنت معادل 0.1 درصد افزایش به 63 دلار و 46 سنت رسید. قیمت نفت برنت در جلسه قبل نیز 0.3 درصد افزایش یافته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 18 سنت معادل 0.3 درصد افزایش به 56 دلار و 20 سنت رسید. دیروز قیمت نفت خام آمریکا نیز 25 صدم درصد افزایش یافته بود.

بنجامین لو، تحلیلگر بازار کالاهای خام در موسسه فیلیپ فیوچرز سنگاپور گفت: «چالش های فزاینده در فضای کلان اقتصادی موجب شده تا رشد قیمت ها محدود شود، زیرا با توجه به احتمال تضعیف تقاضای جهانی برای نفت، ریسک کمبود عرضه همچنان پایین ارزیابی می شود.»

بر اساس نظرسنجی رویترز از بیش از 500 اقتصاددان، به رغم پیش بینی کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی مهم جهان، ریسک های متوجه رشد اقتصاد جهانی همچنان در حال عمیق تر شدن است. اقتصاددانان همچنین نگران تبعات جنگ تجاری میان آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی هستند.

هرچند نگرانی ها از احتمال بروز اختلال در عرضه نفت خاورمیانه موجب شده تا قیمت ها افزایش یابد، اما به دلیل نگرانی ها از رشد اقتصاد جهانی و تبعات منفی جنگ تجاری، روند کلی قیمت ها در بازار نفت کاهشی است.

یک هفته پس از توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران در خلیج فارس، انگلیس اعلام کرده که با ناوچه های جنگی نفتکش های انگلیسی را در تنگه اسکورت می کند.

در حالی که تنش در روابط ایران و آمریکا نیز همچنان بالاست، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در یک مصاحبه تلویزیونی گفته، اگر لازم باید برای مذاکره به ایران خواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید