اعتراض به تقسیم بندی عنوان رسانه‌ها و صدور بی رویه مجوز

    کد خبر :580164

سردبیر سایت خبری وانانیوز به تقسیم بندی عنوان رسانه‌ها و صدور بی رویه مجوز اعتراض کرد.

محمد ابراهیمی سردبیر سایت خبری وانانیوز گفت: تقسیم بندی خبرگزاری و پایگاه خبری واقعا بی معنی است. چه فرقی بین سایت خبری و خبرگزاری وجود دارد که ما نمی‌دانیم هر کسی که یکی از این دو مجوز را بگیرد یک سایت و آدرس اینترنتی خواهد داشت.

به گزارش بازتاب ،سردبیر سایت خبری وانانیوز در ادامه اظهار داشت: این تقسیم بندی به فعالیت رسانه‌های اینترنتی ضربه می‌زند که به طور مثال می‌توان به جذب تبلیغات و ارزش گذاری سازمان‌ها و نهادی دولتی اشاره کرد. ما در این رابطه بارها با وزارت ارشاد صحبت کردیم که آنها گفتن خبرگزاری‌ها صد در صد تولید محتوا دارند ولی پایگاه خبری‌ها از این حیث مستثنی هستند. اما در واقعیت ما خبرگزاری‌ها داریم که صد در صد مطالب آنها کپی شده از دیگر رسانه‌ها است ولی عنوان خبرگزاری را یدک می‌کشند.

محمد ابراهیمی در ادامه عنوان کرد: این تقسیم بندی در هیچ جای دنیا وجود ندارد فقط در ایران می بینیم. آقایان بیایند مثل همه جای دنیا یک عنوان تعریف کنند به طور مثال روزنامه، روزنامه است چه مطالبش تولیدی و چه کپی باشد. در بخش اینترنتی همه سایت هستند چه خبرگزاری باشد و چه پایگاه خبری بنابراین این تقسیم بندی جز ضرر به کسانی که مجوز پایگاه خبری دارند هیچ حسن دیگری ندارد. حتی رسانه‌های خارجی برای ترجمه مطالب رسانه‌های اینترنتی داخلی کشورمان به این موضوع توجه نمی‌کنند.

سردبیر سایت خبری وانانیوز در پایان گفت: آقایان در ارشاد به جای این تقسیم بندی‌ها جلوی صدور بی رویه مجوز پایگاه خبری را بگیرند و کمی در روند صدور مجوز الزمات جدی بگذارند اگر به همین روال ادامه پیدا کند به زودی شاهد هر ایرانی مدیر مسئول یک سایت خبری خواهیم بود. در واقع هر کسی که بلد است با سیستم محتوای وردپرس کار کند مجوز می‌گیرد یک سایت خبری رسمی راه می اندازد بدون آنکه ذره‌ای هزینه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید