معاون مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت خبر داد؛

ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص و صعب العلاج

    کد خبر :580152

معاون مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، از ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

جمشید کرمانچی، در همایش سراسری رؤسای دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، افزود: خوشبختانه اورژانس دندانپزشکی در نوروز امسال از پیشرفت ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است به طوری که ۲۰ مرکز سال ۹۷ به ۴۰ مرکز شبانه روزی در سال جاری جهت ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات اورژانس دندانپزشکی از موارد حاکمیتی است و ما موظف به ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی در تمام طول ایام هستیم گفت: جلساتی مشترک با سازمان اورژانس کشور نیز پیرامون قرار گیری این دسته از خدمات در برنامه‌های آتی اورژانس برگزار شده است.

معاون مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی معاونت درمان، بیماران خاص و صعب العلاج و تقویت بسته‌های خدماتی این بیماران است، گفت: با توجه به اهتمام معاونت درمان به این موضوع، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند با درک شرایط بیماران خاص و صعب العلاج برنامه‌های جامعی برای ارائه خدمات به این بیماران در نظر گیرند. همچنین با نظارت دقیق‌تر بر کیفیت خدمات و تعرفه از اجحاف حقوق بیماران جلوگیری کنند.

کرمانچی گفت: ارائه خدمات دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج از اولویت‌های مهم ما است بیماران باید بتوانند با دسترسی به این خدمات با اطمینان از کیفیت و تعرفه مناسب بهره مند شوند.

وی افزود: ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص و صعب العلاج تا چند سال گذشته در کشور وجود نداشت اما امروز به همت همکاران در دانشگاه‌های علوم پزشکی امکان ارائه این خدمات فراهم شده است. تاکید ما همواره بر ارتقا این خدمات به خدمات تحت بیهوشی است تا بیماران نیازمند بتوانند از آن بهره مند شوند. همچنین از دانشگاه‌ها تقاضا شده تا با اطلاع رسانی درست از طریق شبکه‌ها و رسانه‌های استانی و محلی خود، مرجع ارائه این خدمات به مردم را معرفی نمایند. چرا که طیف وسیعی از بیماران خون ریزی دهنده، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی و دیگر بیماران این حوزه نیازمند این خدمات هستند.

به گزارش مهر ،معاون فنی مرکز مدیریت پیوند بیماری‌ها تصریح کرد: کارنامه سه ماهه از عملکرد دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین شده تا نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها شناخته شود. این کارنامه‌ها ملاکی بر توزیع امکانات و تجهیزات خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید