پاسخ ترامپ به سنای آمریکا درباره تحریم عربستان

    کد خبر :580130

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در مورد وتوی قطعنامه سنای این کشور درباره تحریم عربستان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به توجیه نقش عربستان در برابر جمهوری اسلامی ایران در منطقه پرداخت.

ترامپ در پیامی که خطاب به مجلس سنا آمریکا منتشر شده، در توجیه اقدام خود برای وتوی مصوبه کنگره علیه فروش سلاح به عربستان سعودی، این کشور را «سدی علیه فعالیت‌های مخرب ایران» توصیف کرده است.

این پیام ترامپ پس از آن منتشر شده که او سه قطعنامه کنگره این کشور را که خواستار جلوگیری از فروش «اضطراری» سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی بود، وتو کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پیام خود به سنای این کشور درباره وتوی قطعنامه تحریم و قطع رابطه با عربستان گفت: اولین دلیل و مهم‌تر از همه این است که وظیفه اصلی ما محافظت از امنیت بیش از ۸۰ هزار نفر از شهروندان آمریکا است که مقیم عربستان سعودی هستند و حملات حوثی‌ها از یمن آنها را در معرض خطر قرار داده است.

ترامپ در ادامه گفته است: دوم این که این قطعنامه مشترک آمادگی نظامی عربستان سعودی و توانایی آن برای محافظت از حاکمیت ملی خودش را تضعیف کرده و بر توانایی این کشور برای دفاع از پرسنل نظامی آمریکا در آنجا اثر منفی خواهد گذاشت و سوم هم، عربستان سعودی سدی در برابر فعالیت‌های مخرب ایران و نائبان آن در منطقه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید