وزیرخارجه آمریکا با همتای جدید انگلیسی خود درباره ایران گفتگو کرد

    کد خبر :580118

وزیرخارجه آمریکا با همتای جدید انگلیسی خود در لندن به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا با «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه جدید انگلیس درباره تحولات بین‌المللی از جمله ایران گفت‌وگو کرد.

گفته شده در این گفتگو دو طرف درباره «مقابله با تلاش‌های ایران جهت توسعه برنامه هسته‌ای خود» گفت‌وگو کرده و هممچنین خواستار تقویت ائتلاف ناتو شدند.

گفتگوی تلفنی وزیرخارجه آمریکا اندکی پس از انتصاب همتای انگلیسی خود در این مقام در دولت جدید انگلیس به نخست وزیری بوریس جانسون صورت گرفته است.

دومینیک راب که پیش از این به‌مدت چهار ماه (جولای ۲۰۱۸ تا نوامبر ۲۰۱۸) وزیر برگزیت انگلیس بوده و مسئولیت امورات مربوط به خروج این کشور از اتحادیه اروپا را بر عهده داشته، جزو حامیان برگزیت سخت (خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا) به شمار می‌رود.

راب در شرایطی به این سمت گماشته می‌شود که دولت انگلیس در تلاش است یک نفتکش تحت پرچم این کشور را که جمعه گذشته به دلیل تخلفات دریایی، توسط ایران توقیف شده، آزاد کند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای روز جمعه ۲۸ تیرماه اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است. مالک این کشتی یک شرکت سوئدی است، اگرچه در روز توقیف، تحت پرچم انگلیس حرکت می‌کرد.

ایران اعلام کرده نفتکش تحت پرچم انگلیس قبل از توقیف با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز بود و احتمال داشت با کشتی‌های دیگر برخورد کند که توقیف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید