لندرور دیفندر 6×6؛ رانندگی آفرود با شاسی بلند ۶ چرخ

  • خودرو
  • پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۲۷
    کد خبر :579690

تیونر Chelsea Truck به‌تازگی یک لندرور دیفندر ۲۰۱۷ را معرفی کرده که به پیکاپ 6×6 تبدیل شده است.

اینطور به‌نظر می‌رسد که پس از معرفی مرسدس بنز G63 6×6، تب داغ خودروهای 6×6 بازار شاسی‌بلند‌ها را فرا گرفت. اکنون جدید‌ترین خودروی ۶ چرخ، یک دستگاه لندرور دیفندر ۲۰۱۷ است که در حالت عادی هم برای حرکت در مسیرهای خاکی و آفرود طراحی‌ شده است.

این خودرو که به‌عنوان پیکاپ 6×6 توسط شرکت Chelsea Truck Company تولید‌شده است، اکنون برای فروش گذاشته‌ شده و قیمت ۲۷۹,۹۹۹ پوند برای آن درنظر گرفته‌ شده است. این قیمت معادل ۳۴۸,۲۳۰ دلار است که برای یک پیکاپ تقویت‌شده، رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

البته باید گفت که با این قیمت، تنها یک لندرور دیسکاوری با اکسل اضافه در قسمت عقب نصیب خریدار نمی‌شود. تمامی قسمت‌های این خودرو به‌صورت حرفه‌ای تقویت‌ شده است و محور اضافه‌ی نصب‌شده، به‌خوبی وظیفه‌ی چسباندن چرخ‌ها به‌زمین را برعهده دارد. پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری LS جنرال موتورز تولید با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار، ۶ چرخ را به‌حرکت در می‌آورد.

انتقال قدرت به‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار انجام می‌گیرد. در قسمت زیرین خودرو، یک صفحه ویژه برای حفاظت از سیستم تعلیق و اکسل‌ها درنظر گرفته‌ شده و انحنای بیشتر گلگیرها، اجازه‌ی نصب لاستیک‌های پهن‌تر آفرود را می‌دهد. صدای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خودرو، از طریق سیستم اگزوز تقویت‌شده به گوش راننده و سرنشینان، در حالی‌که در صندلی‌های تماما چرمی نشسته‌اند خواهد رسید.

چرم در قسمت‌هایی از جمله داشبورد، پشت سری، دستگیره‌ها و البته‌ صندلی‌ها استفاده‌ شده است. صندلی‌های قسمت جلو از گرم‌کن هم بهره می‌برند. پله‌ی لوله‌ای نصب‌شده به‌جای رکاب، به سرنشینان اجازه‌ی واردشدن به کابین را می‌دهد و برای کاهش خطر مصدومیت در هنگام سانحه، یک رول‌کیج در قسمت بار لندرور نصب‌ شده است.

از دیگر تجهیزات جدید به‌کاررفته در لندرور دیفندر 6×6 می‌توان به‌ چراغ‌های LED الماسی در جلو و پدال‌های آلومینیومی در داخل خودرو اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید