«دف حسین رضایی نیا» رونمایی می‌شود

    کد خبر :57960

سرپرست گروه «سازهای کوبه ای تهران» در تشریح تازه ترین فعالیت های این مجموعه از برگزاری چند برنامه زنده بعد از ایام محرم و صفر سخن گفت.

حسین رضایی نیا نوازنده دف و سرپرست گروه «سازهای کوبه ای تهران» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دلایل تاخیر در فعالیت های این مجموعه بیان کرد: طی این مدت در برخی از محافل رسانه ای اخباری منعکس می شود که گویی گروه سازهای کوبه ای تهران منحل شده است در حالیکه اصلا اینطور نیست زیرا این گروه متشکل از نوازندگانی است که تک تک اعضای آن در گروه‌ها و آثار زیادی به عنوان نوازنده حضور دارند که بسیار تراکم کار را بالا می برد از این جهت واقعا وقتی برای انجام کار باقی نمی ماند. اما ما برنامه ریزی ها را به گونه ای انجام دادیم که حتما بعد از ماه های محرم و صفر کنسرت هایی را برگزار کنیم.

وی درباره فعالیت های شخصی خود بیان کرد: طی هفته های اخیر مشغول تمرین با سهراب پورناظری و همایون شجریان برای اجرای پروژه «سی» هستم که مرداد ماه امسال در کاخ نیاوران تهران اجرا می‌شود از سوی دیگر با علی قمصری نیز همکاری هایی داریم که اجراهای زنده گروه نیز به زودی آغاز می شود. همچنین مشغول آماده سازی برای حضور در فستیوال «بلک باکس» موسسه آفرینش های هنری «بارانا» هستم که طبق برنامه ها با پاشا هنجنی نوازنده نی کنسرتی را در این چارچوب برگزار می کنیم.

این نوازنده دف در پایان صحبت هایش به رونمایی از ساز ابداعی خود در آینده ای نزدیک اشاره کرد و گفت: به احتمال فراوان اواخر مرداد یا اوایل شهریورماه امسال مراسم رونمایی برای ساز خودم که با نام «دفِ حسین رضایی نیا» ارائیه خواهد شد، برگزار می شود. در این مراسم که جزئیات آن به زودی منتشر می شود برنامه هایی جالب توجهی تدارک دیده ایم که امیدوارم مورد توجه علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گیرد.

گروه «کوبه ای تهران» زمستان سال ۹۴ و قبل از فرا رسیدن جشنواره موسیقی فجر اعلام موجودیت کرد و در ایام برگزاری جشنواره در تالار وحدت تهران کنسرت برپا کرد. در این کنسرت گروه «کوبه ای تهران» متشکل از حسین رضایی نیا دف، همایون نصیری پرکاشن، مرشد مهرگان ضرب زورخانه، کامبیز گنجه ای تمبک و وحید اسداللهی نقاره قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کردند که با توجه به آنسامبل کوبه ای کنسرت و اجرای قطعاتی که از ریتم تندتری نسبت به آنچه که تاکنون مخاطبان موسیقی ایرانی با آن مواجه بودند، فضای برنامه با استقبال مخاطبان روبه رو شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید