بایک به دومین سهام دار بزرگ چینی دایملر تبدیل شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ۹:۳۷
    کد خبر :579597

شرکت چینی بایک با خرید ۵ درصد از سهام دایملر، پس از جیلی، به‌دومین سهام‌دار بزرگ چینی شرکت آلمانی تبدیل شد.

بایک (BAIC) که شرکت همکار دایملر در چین محسوب می‌شود، به‌تازگی بخش قابل توجهی از سهام این شرکت را خریداری کرده است. همان‌طور که پیش‌تر هم اخباری مبنی بر علاقه‌ی بایک برای خرید سهام دایملر منتشر شده بود، اکنون این شرکت ۵ درصد از سهام دایملر را خریداری‌کرده است. شرکت مادر مرسدس بنز هم از این موضوع استقبال‌کرده است.

اولا کالنیوس، رئیس هیات مدیره دایملر و مسئول بخش خودروهای مرسدس بنز، می‌گوید:بسیار خرسند هستیم که شریک دیرینه‌ی ما هم‌اکنون به یک سرمایه‌گذار بلند‌مدت در دایملر تبدیل‌شده است. این مسئله موجب تقویت همکاری ما می‌شود و نشانه‌ای است در اعتماد به استراتژی ما و ظرفیت بالا برای همکاری در آینده. بازار چین یکی از ستون‌های اصلی موفقیت ما محسوب می‌شود و نه‌تنها در بخش فروش، بلکه از نظر توسعه محصولات و تولید هم برای ما پراهمیت است.

شریک تجاری چینی دایملر هم اعلام‌کرده که خرید سهام این شرکت، همکاری بین دو شرکت را بیشتر می‌کند. هی ژو، مدیرعامل شرکت بایک اظهار داشت:این قدم، همکاری و حمایت ما با استراتژی و مدیریت دایملر را قدرت می‌بخشد.

همکاری دایملر و بایک از سال ۲۰۰۳ در چین با احداث گروه مشترک آغاز‌ شده است. از آن زمان تاکنون، دو شرکت در بحث تولید، تحقیق، توسعه و فروش خودروهای شهری، ون‌ها و کامیون‌ها باهم همکاری داشته‌اند. در سال ۲۰۱۳، شرکت دایملر همکاری خود با بایک را گسترش داد و ۹.۵۵ درصد سهام این شرکت بزرگ چینی را خریداری کرد.

در سال ۲۰۱۸، دایملر در شرکت بایک Bluepark New Energy که به ساخت خودروهای الکتریکی در چین مشغول است، سرمایه‌گذاری و ۳.۰۱ درصد سهام این شرکت نوپا را خریداری کرد. با خرید ۵ درصد از سهام شرکت دایملر، اکنون BAIC دومین سهام‌دار بزرگ چینی دایملر محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۸، لی شوفو، مدیرعامل جیلی ۹.۶۹ درصد سهام دایملر را خریداری کرد. حال باید دید که آیا دایملر به خرید سهم عمده شرکت Beijing Benz Automotive که گروه مشترک بایک و دایملر است، اقدام می‌کند یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید