سامسونگ مسابقات فوتبال را با دوربین‌های 8K فیلم‌برداری می‌کند

    کد خبر :579378

سامسونگ قصد دارد مسابقات فوتبال را با استفاده از دوربین‌های 8K با وضوح تصویری بسیار بالا فیلم‌برداری کند.

سامسونگ به پیشنهاد خود از دوربین‌های 8K برای فیلم‌برداری مسابقات فوتبال استفاده کرده تا بدین ترتیب محتوای بیشتری با وضوح تصویر بالا تولید کند.

غول‌ فناوری کره‌ی جنوبی بازی فوتبال جام بین‌المللی قهرمانان که در کشور سنگاپور بین دو تیم منچستر یوتایند و اینترمیلان و همچنین تاتنهام و یوونتوس به‌ترتیب در روزهای ۲۹ تیر و ۳۰ تیر برگزار شده را با استفاده از ۶ دوربین 8K فیلم‌برداری کرده است.

سامسونگ اعلام کرده است که فیلم‌برداری با وضوح تصویر بالا امکان ثبت جزئیات هر دقیقه از مسابقات از جمله حالت چهره‌ی بازیکنان و مربیان را فراهم می‌کند. همچنین اعلام کرده که از قابلیت صدای هوش‌مصنوعی به‌منظور بهینه‌سازی صوت در بازی‌های فوتبال استفاده کرده است. ویدیوهای 8K ثبت شده از بازی‌ها در کانال‌های رسانه‌ای سامسونگ و همچنین در تلویزیون‌های 8K سری QLED این شرکت در ماه سپتامبر در معرض دید قرار گرفته است.

شرکت مذکور اعلام کرده است که تولید محتوای ویدیویی با کیفیت 8K را ادامه خواهد تا تا بدین طریق بازار تلویزیون‌های 8K این شرکت گسترش پیدا کند. اولین تلویزیون‌هایی که از نسل بعدی وضوح تصویر پشتیبانی می‌کنند در اواخر سال قبل توسط سامسونگ تولید شده‌اند و بنابه گفته‌ی غول‌ فناوری کره‌ی جنوبی، این شرکت در سال جاری نیمی از بازار یاد شده را تحت کنترل خواهد داشت.

مسابقات ورزشی بستکبال و فوتبال دو گزینه‌ی محبوب برای تست ثبت فیلم‌های 8K محسوب می‌شوند زیرا این دوربین‌ها در نقاط ثابتی قرار داده می‌شوند که امکان کنترل بهتر فیلم‌برداری را برای خدمه‌ی دوربین‌ها فراهم می‌آورد.

هم‌اکنون کمبود محتوای ویدیویی با کیفیت 8K باعث شده است تا گسترش تلویزیون‌های 8K چه برای تولیدکنندگان و چه برای خریداران کم باشد. البته شرکت‌هایی مثل سامسونگ که فناوری آپ اسکیل تصویر را هم در تلویزیون‌های خود ارائه‌ می‌دهد از تولیدکنندگان محتوا درخواست کرده‌اند تا محتوای بیشتری با این وضوح تصویر تولید کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید