مشخصات فنی هیوندای سوناتا 2020 هیبرید منتشر شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۳۵
    کد خبر :579334

هیوندای سوناتا هیبرید جدید برای سال ۲۰۲۰ به پنل خورشیدی مجهز خواهد شد و جعبه‌دنده‌ی آن نیز ۳۰ درصد تعویض‌های سریع‌تری نسبت به قبل دارد.

هیوندای پس از معرفی فناوری ASC، جعبه‌دنده‌ی جدید را برای اولین‌بار در هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد کرد. این مدل براساس آخرین نسل هیوندای سوناتا ساخته خواهد شد. اصلی‌ترین مشخصه‌های طراحی سوناتا هیبرید جدید شامل جلوپنجره‌ جدید و اسپویلر یکپارچه‌ی عقب هستند. رینگ‌های این مدل نیز طراحی آیرودینامیکی دارند و به‌گفته‌ی هیوندای ضریب درگ آن‌ها پایین‌تر از رینگ‌های مدل استاندارد است.

دیگر تفاوت ظاهری مدل هیبرید سوناتا با مدل عادی، سقف خورشیدی این خودرو است که برای اولین‌بار توسط هیوندای استفاده می‌شود. این سیستم می‌تواند با شارژ کردن باتری‌ها شعاع حرکتی خودرو را افزایش دهد و از خالی شدن بی‌مورد باتری نیز پیشگیری کند. به‌گفته‌ی هیوندای روزانه ۶ ساعت شارژ با استفاده از پنل خورشیدی روی سقف می‌تواند شعاع حرکتی ۱۳۰۰ کیلومتر در سال را برای سوناتا هیبرید فراهم کند.

دیگر فناوری جدیدی که در سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ مشاهده خواهیم کرد، سیستم ASC است. با استفاده از این فناوری زمان تعویض دنده‌ها ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این کار با استفاده از الگوی تعویض دنده‌ی جدیدی انجام می‌شود که درون نرم‌افزار واحد کنترل هیبرید HCU تعریف شده است. این برنامه می‌تواند دور پیشرانه الکتریکی خودرو را با دور جعبه‌دنده و پیشرانه احتراقی تنظیم کند. به‌گفته‌ی هیوندای این فناوری جدید استهلاک جعبه‌دنده را هم در هنگام تعویض دنده کاهش می‌دهد و به این ترتیب جعبه‌دنده خودرو عمر بالاتری خواهد داشت. تأثیر دیگر ASC در کاهش مصرف سوخت و بهبود سرعت‌گیری است.

هیوندای سوناتای هیبرید مدل ۲۰۲۰ از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر از سری Smartstream استفاده می‌کند. این پیشرانه با کد G2.0 GDi HEV شناخته می‌شود و از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره‌مند است. قدرت پیشرانه ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۸۸ نیوتن‌متر است. در کنار این پیشرانه از یک موتور برقی با قدرت ۵۱ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن‌متر بهره‌گیری شده است. انتقال نیروی پیشرانه‌ها به چرخ‌های جلو با استفاده از یک جعبه‌دنده ۶ سرعته انجام می‌شود.

مجموع قدرت تولیدی سیستم هیبرید سوناتا ۱۹۲ اسب‌بخار است. به‌گفته‌ی هیوندای این خودرو در آزمایش‌های انجام‌شده با رینگ‌های ۱۶ اینچی توانسته به میانگین مصرف سوخت ۴.۹۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند. سوناتا با رینگ‌های ۱۷ اینچی مصرف سوخت بیشتری دارد و به ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

در بخش سیستم‌های کمکی رانندگی، سوناتای جدید به سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار بین خطوط و سیستم کمکی بین خطوط اشاره کرد. سیستم بین خطوط این خودرو می‌تواند با فرمان دادن به خودرو، سوناتا را بین خطوط جاده حفظ کند و یک سیستم کاملا هوشمند و فعال است.

در انتها هم باید به آپشن جدیدی با نام کلید دیجیتالی اشاره کرد. این یک برنامه‌ی قابل نصب در تلفن همراه هوشمند است که با استفاده از آن می‌توان درهای خودرو را باز و بسته کرد یا پیشرانه را از راه دور روشن کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید