نگرانی ها از معرفی افراد دوتابعیتی برای کابینه دوازدهم

    کد خبر :57887

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از وجود برخی خبرهای نگران‌کننده مبنی بر معرفی افراد ضعیف و دوتابعیتی برای کابینه دوازدهم خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی در خصوص جلسه غیرعلنی صبح امروز امروز مجلس گفت: ما از عدم تعامل دولت با مجلس گلایه داریم و اعتقاد داریم دولتی می تواند موفق باشد که با مجلس تعامل کند.

وی ادامه داد: همین که دولت ادعا می‌کند که رأی رئیس‌جمهور از رأی مردم است، نمایندگان نیز رأی‌شان از مردم است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با گلایه از تعامل دولت و مجلس بر سر موضوعات مهم گفت: یکی از موضوعات، تیمی است که می‌خواهد برای دولت دوازدهم ورود کند. در حال حاضر در کشور ما اولویتی مهمتر از موضوعات اقتصادی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خبرهایی از تثبیت بعضی از مدیران و وزرای اقتصادی و پیشنهادات بعضی از افراد که می‌خواهند جایگزین شوند، شنیده می‌شود که ما را نسبت به وضعیت آینده کشور نگران می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نگرانی جدی از خبرهایی که از دولت در خصوص گزینه‌های پیشنهادی برای تیم اقتصادی شنیده می‌شود، وجود دارد.

پورابراهیمی افزود: بر اساس خبرهای واصله، دولت تلاش دارد افرادی که در تیم اقتصادی ضعیف عمل کرده‌اند را حفظ کند و گزینه‌های پیشنهادی برای تغییرات نیز ضعیف‌تر و ناهماهنگ‌تر از مدیران قبلی هستند.

وی اظهار داشت: اگر این مسئولان به مجلس پیشنهاد داده شود قطعاً مجلس بر مواضع خود خواهد ایستاد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه رؤسای کمیسیون‌ها گفت: در جلسه رؤسای کمیسیون‌ها در این خصوص بحث کردیم، بنده به عنوان دبیر شورای هماهنگی اعلام می‌کنم که رؤسای کمیسیون‌ها متفق‌القول هستند که در خصوص وزرای اقتصادی برای تحولات اساسی با توجه به شاخص‌های مهمی که تعیین کرده‌اند، ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد.

پورابراهیمی ادامه داد: مجلس قطعاً نسبت به کابینه اقتصادی نظر خواهد داشت؛ البته انتخاب کابینه، نظر دولت است اما نظر دولت باید منتهی به انتخاب کابینه قوی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص رایزنی دولت با فراکسیون امید گفت: دولت با فراکسیون‌های امید، مستقلان و نمایندگان ولایی تعاملی نداشته و این فراکسیون‌ها از تعامل دولت راضی نیستند.

وی افزود: اظهارنظر اخیر آقای عارف در خصوص عدم مشورت با مجلس نشان می‌دهد که داد فراکسیون امید نیز از عدم تعامل دولت درآمده است؛ گلایه ما از دولت این است که چرا حتی با نمایندگان همراه خود نیز مشورت نمی‌کند.

پورابراهیمی اظهار داشت: امروز نمایندگان اقتصادی مجلس که به شکلی صاحب‌نظر بوده و با موضوعات کلان کشور درگیر هستند و در فراکسیون‌های مختلف حضور دارند، نسبت به عدم تعامل دولت گلایه داشته و ابراز نگرانی می‌کنند؛ اگر این مسیر استمرار یافته و تبدیل به تصمیم نهایی در خصوص وزرا شود، باید گفت اگر قرار باشد بخش اقتصادی ضعیف بسته شود چهار سال مسیر اقتصادی کشور به مسیری خواهد رفت که انتهای آن مشخص نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با آقای لاریجانی و رؤسای کمیسیون‌ها صحبت کردیم، جمع‌بندی ما این است که در خصوص تصمیم دولت برای معرفی وزرای اقتصادی، شاخص‌های مهم را که شامل سوابق اجرایی محکم و عملکرد اجرایی قابل قبول در دستگاه‌های قبلی، تخصص، پایبندی به انقلاب و ارزش‌های نظام است را مد نظر قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما خبرهایی داریم که دولت قصد دارد افراد دوتابعیتی را برای وزارتخانه‌ها معرفی کند؛ این امر مایه نگرانی است کسی که زیر پرچم کشور دیگری سوگند یاد کرده است، چگونه می خواهد به نظام و انقلاب پایبند باشد.

پورابراهیمی گفت: همچنین خبرهایی رسیده که افرادی که سال‌ها اقامت کشورهای دیگر را داشته و یا دارند، می خواهند برای کابینه معرفی شوند؛ این خبرها مایه نگرانی است. در کشور ما افراد انقلابی و ارزشی و کارآمد وجود دارد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی ذره‌ای نسبت به کارآمدی بخش اقتصادی دولت کوتاه نخواهد آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید