ادعای سخیف ترامپ درباره محو افغانستان/ واکنش تند کابل

    کد خبر :578858

رئیس جمهور آمریکا امروز در دیدار با نخست وزیر پاکستان گفت که می تواند در عرض یک هفته افغانستان را از صحفه زمین محو کند!

به گزارش بازتاب، به نقل از کانال تلگرامی توئیت پرس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که امروز در کاخ سفید میزبان عمران خان نخست وزیر پاکستان است در برابر انتقاد از سیاست آمریکا در افغانستان و وعده‌های وی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و صلح در این کشورگفت: یک هفته‌ای میتوانم برنده جنگ در افغانستان شوم و افغانستان را از روی زمین محو کنم اما نمی‌خواهم باعث کشته شدن 10 میلیون نفر شوم.

وی که کنار نخست وزیر پاکستان نشسته بود افزود: افغانستان در 10 روز از روی زمین محو می‌شود! اگر حمله کنیم!

ترامپ در ادامه خطاب به خبرنگاران نگاه کرد و گفت: آیا برایتان معقول است؟ که من نمی‌خواهم 10 میلیون نفر را بکشم؟

وی در ادامه بیان کرد: دو راه داریم یکی خیلی زود کار را یکسره کنیم و دیگر اینکه با کمک دیگران{نخست وزیر پاکستان} به جنگ 18 ساله پایان دهیم.

وی از پاکستان برای پیشبرد صلح در افغانستان تشکر کرد.

آمریکا امیدوار است قبل از انتخابات افغانستان یعنی تا سپتامبر صلح نامه نوشته شده میان طرفین امضاء شود.

در پی اظهارات ترامپ، ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه خطاب به ترامپ عنوان کرد:

دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درنظرداشت روابط همه جانبه دو دولت همکار از مجرای دیپلماتیک خواهان توضیحات واشنگتن درمورد اظهارات رئیس جمهور ترامپ با صدراعظم پاکستان شده است. دولت جمهوری اسلامی افغانستان تحولات مرتبط به این مساله را با مردم آزاده افغانستان درمیان خواهد گذاشت.

در بیانیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است: شراکت و همکاری ما با جهان و بخصوص امریکا بر مبنای منافع و احترام متقابل است. ما از همکاری آمریکا برای صلح حمایت می‌کنیم، اما سرنوشت کشور ما در جلسات سران دول خارجی بدون حضور زعامت افغان‌ها تعیین نمی شود.

ریاست جمهوری افغانستان با تاکید بر اینکه “افغانستان ما با صلابت و ابهت در صحنه سیاست دنیا باقی خواهد ماند” افزود : افغانستان یکی از کهن ترین ملت–دولت‌های دنیا است که در طول تاریخ از بحران‌های متعدد عبور نموده است. ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد.

این اظهارات ترامپ در حالی است که نیروهای نظامی آمریکا و متحدان غربی آن پس از 18 سال حضور در افغانستان در باتلاق گرفتار شده و دولت آمریکا در حال زمینه سازی برای خروج آبرومندانه از این کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید