هدفم حضور در المپیک است

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ۹:۳۱
    کد خبر :577931

کاپیتان تیم دوچرخه سواری کوهستان کشورمان در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از هدفش برای کسب مدال طلا و دریافت سهمیه ورودی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ خبر داد.

تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان کشورمان صبح امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه تهران را به مقصد لبنان برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا ترک کرد. اما این دوره از مسابقات شرایط متفاوتی دارد چرا که دارندگان مدال طلای این رویداد جواز حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب خواهند کرد.

به همین واسطه با فراز شکری کاپیتان تیم دوچرخه سواری کوهستان که شانس اول کسب مدال طلا و دریافت جواز حضور در بازیهای المپیک را دارد گفتگو کردیم. شکری در بخشی از گفتگوی خود از پیشنهاد مربیگری تیم کوهستان خبر داد و اینکه هدفش حضور در ورزش حرفه ای بوده و مربیگری نیازمند بازنشسته شدن وی است.

به گزارش مهر،رکابزن نقره ای ایران در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا کسب مدال در المپیک را برای خود غیر قابل تصور می داند و تنها آرزویش حضور در کنار برترین های این رشته است.

 تمرینات تیم دوچرخه سواری کوهستان را در این مدت چطور دیدید؟

– فراز شکری: در مجموع دو اردوی دو هفته ای را همراه با تیم پشت سر گذاشتم که شرایط خوبی را در اردوها داشتیم.

* با توجه به اینکه تنها دو اردو برای تیم برگزار شده رکابزنان برنامه تمرینی منسجمی را دریافت نمی کردند. با این شرایط آیا برگزاری تنها چهار هفته اردو برای تیم کافی بود و آیا مربی مشخصی برای دوچرخه سواران در تمرینات حاضر بود که به آنها برنامه بدهد؟

– برای بچه هایی که مربی شخصی نداشتند برنامه روزانه نوشته می شد اما برای رکابزنانی که مربی شخصی داشتند دخالتی در روند تمرینی آنها درطی این چهار هفته نداشتند و این کار هوشمندانه ای بود که فدراسیون در این مدت کم انجام داد.

* به نظر برگزاری تنها دو اردو آن هم در فاصله دو ماه مانده به برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا منطقی نمی آید، آیا از نظر شما که سالهاست در این رشته فعال هستید و لژیونر این رشته می باشید، اصول تمرینی این نیست که برنامه تمرینی و نظارت در طی سال صورت بگیرد؟

– منطقی است که در طی سال این نظارت و برنامه ها وجود داشته باشد اما شرایط حال حاضر شرایط اقتصادی کشور اجازه خیلی از کارها را نمی دهد.

* آیا مشکل اینجاست که ما مربی نداریم و آیا پیشنهاد مربیگری به شما داده اند؟

– البته خیلی سال است که از من می خواهند که مربی تیم ملی باشم اما من در اوج سالهای ورزشی خودم هستم. تعهد مشغله های خاص خود را دارد و قبول کردن این پیشنهاد می تواند کیفیت را در هر دو طرف، هم در مربیگری و هم در زمینه ورزشی پایین بیاورد.

* آقای شکری تا چه زمانی می خواهد در عرصه ورزش حرفه ای حضور داشته باشد؟

– قبول کردن پیشنهاد مربیگری مستلزم بازنشسته شدن من است. اینکه من تا چه زمانی به ورزش حرفه ای بپردازم بسته به انگیزه های من دارد و اینکه چه از ورزش حرفه ای می خواهم. البته مسائلی چون سن و تغذیه و تمرینات نیز در ادامه روند حضور حرفه ای در دوچرخه سواری تاثیرگذار است.

* آیا هدف و انگیزه شما کسب مدال در المپیک است؟

– حضور در المپیک و بین خوب ها برای من بالاترین آرزو است. مدال در المپیک برای شخص خودم غیر قابل دستیابی است.

* تجهیزات شما چطور است، به نظر می رسد با توجه به داشتن اسپانسر تجهیزات شما از مابقی تیم بهتر باشد؟

– تجهیزات اعضای تیم خوب است و این طور نیست که تنها وضعیت تجهیزات من خوب ایده آل است. البته شاید وضعیت دوچرخه چند نفر از بانوان رکابزن ایده آل حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نباشد اما تکنسین تیم تلاش کرد تا بتواند ایرادات را برطرف کند.

* کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان مدتی پیش از عدم حمایت مسئولان ورزش و اینکه هزینه های زیادی را در راه کسب سهمیه المپیک انجام داده گلایه کرد. آیا این هزینه ها به شما بازپرداخت شده است؟

– تا این لحظه که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

با توجه به اینکه در این رویداد تنها قهرمان مسابقات سهمیه مستقیم حضور در المپیک را می گیرد هدف گذاری شما ایستادن روی کدام سکوست؟

– هدفم کسب مدال طلای مسابقات است و تمام تلاشم در این مدت برای دستیابی به این مدال بوده چرا که راه دیگری برای کسب سهمیه بازیهای المپیک در بخش دوچرخه سواری کوهستان نداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید