جمعیت 60سال به بالای کشور تا سال 1430 به 30 میلیون نفر می رسد

    کد خبر :57768

علی ربیعی روز سه شنبه درآیین گشایش ساختمان لاله آسایشگاه کهریزک استان البرز بابیان اینکه پیشگیری از سالمندی همراه با معلولیت یکی ازمهمترین برنامه های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: آمارها نشان می دهد اکنون جمعیت بین 60 تا 65 سال، 2میلیون و 500 هزارنفر وجمعیت 65سال به بالا بیش از 4 میلیون و 800 هزار نفر است.
وی اضافه کرد: حدود 7میلیون و 400 هزارنفر ازجمعیت کشور بالای 60سال هستد که معادل 8 درصد کل جمعیت ایران است.
ربیعی ادامه داد: از این تعداد 24درصد زنان سالمند معادل حدود 900 هزارنفر هستند و تنها زندگی می کنند.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دربخش دیگری ازسخنان خود به معلولیت ها درجامعه اشاره و گفت : صددرصد غربالگری شنوایی و بینایی درزمان تولد درکشورانجام می شود و درتلاش هستیم که غربالگری ژنتیک هم دنبال کنیم .
ربیعی اظهار کرد: ازبرنامه های دیگر وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هدف گذاری برای معلولان و توانبخشی آنان با ایجاد شغل و مسکن است .
وی افزود: اکنون یک میلیون و 300 هزار معلول تحت پوشش داریم که ازاین تعداد 700 هزارنفر معلول شدید و خیلی شدید هستند که 120هزارنفر درمراکز نگهداری می شوند.
وی خاطرنشان کرد : یکی دیگر ازبرنامه های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، جداسازی معلولان ذهنی به لحاظ شدت و ضعف معلولیت است که به این منظور 40 خانه کوچک برای نگهداری 400 معلول ذهنی با شدت کمتر راه اندازی کرده ایم .
وی درادامه به کامل شدن طرح توانبخشی معلولان ‘سی بی آر’ درتمام روستاهای کشور اشاره کرد وافزود: ازامروز قصد داریم این طرح را شهر به شهر اجرا در مدت 2سال آینده آینده اجرا کینم .
سی .بی آر. طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه است که با موفقیت در روستاهای کشور به اجرا درآمده است.
ربیعی ارائه خدمات به کودکان اوتیسم موقت وشبانه روزی را ازدیگر اقدامات وزارت تعاون اعلام کرد و گفت : به همین منظور 6مرکز ازامروز برای ارائه خدمات به این افراد درکشور راه اندازی شده است .
وی درادامه بابیان اینکه آسایشگاه کهریزک نماد خیر جمعی درایران است گفت : جامعه ای خوشبخت است که زیست اخلاقی داشته باشد و خیر جمعی امروز می تواند جامعه ما را خوشبخت کند.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید