مشخصات فنی مدل پایه پورشه تایکان اعلام شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱
    کد خبر :577594

سدان برقی پورشه تایکان در سه مدل پایه و Carrera 4S و توربو برای خریداران عرضه می‌شود. مدل پایه‌ از موتورهای الکتریکی ۳۲۲ یا ۳۷۶ اسب‌بخاری بهره می‌برد.

قرار است پورشه تایکان در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ (شهریور) به‌صورت رسمی رونمایی شود؛ ولی مدتی قبل جزئیات جدیدی از این خودرو الکتریکی در جشنواره سرعت گودوود برای روزنامه‌نگاران افشا شد. علاوه‌بر مدل ۶۰۰ اسب‌بخاری که هم‌اکنون درباره‌ی آن اطلاعاتی می‌دانیم، تایکان در چند مدل دیگر نیز فروخته می‌شود.

نسخه‌‌ی پایه‌ی تایکان مدلی محور عقب به بسته‌ی باتری ۸۰ کیلووات‌ساعتی و موتورهای الکتریکی ۳۲۲ یا ۳۷۶ اسب‌بخار مجهز خواهد بود. نسخه‌ی گران‌تر که با نام Carrera 4S شناخته می‌شود، از بسته‌ی باتری ۹۶ کیلووات‌ساعتی با قدرت ۴۲۹ یا ۴۸۳ اسب‌بخار و سیستم تمام‌چرخ محرک بهره می‌برد. گران‌ترین مدل که با نام تایکان توربو شناخته می‌شود، شامل دو موتور الکتریکی با قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۷۹ نیوتن‌متر گشتاور است که می‌تواند گشتاور حدود ۱۰۰۰ نیوتن‌متر در دوره‌های ۱۰ ثانیه‌ای اوربوست تولید کند.

قیمت مدل‌ پایه از ۹۰ هزار دلار آغاز می‌شود؛ در‌حالی‌که مدل‌های ۴۲۹ و ۴۸۳ اسب‌بخار با قیمتی ارزان‌تر از ۱۰۰ هزار دلار برای خریداران عرضه خواهند شد. قیمت نسخه تایکان توربو که بالاترین مدل آن به‌شمار می‌رود، در حدود ۱۴۹ هزار دلار پیش‌بینی شده است.

پورشه تایکان در نسخه‌ی توربو شعاع حرکتی حدود ۵۱۵ کیلومتری خواهد داشت و از جعبه‌دنده‌ی دوسرعته بهره می‌برد. انتظار می‌رود این خودرو برقی بتواند در زمان ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در کمتر از ۱۰ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. اگرچه این خودرو در سرعت‌گیری کُندتر از تسلا مدل اس P100D است، مسئولان پورشه می‌گویند رانندگان خواهند توانست بدون کاهش قدرت و افت عملکرد، تا ۱۰ بار با آن آزمایش سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را انجام دهند. ناگفته نماند حداکثر سرعت مدل توربو پورشه تایکان به ۲۶۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

ممکن است پورشه تایکان در آینده‌ی نزدیک در مدل توربو S با قدرت ۷۲۴ اسب‌بخار نیز عرضه شود؛ در‌حالی‌که احتمالا ساخت مدل سبک‌تر و محرک عقب آن با نام تایکان GTS هم در دستورکار قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید