«سیمبا» روی پرده بزرگ؛

«شیر شاه» انفجاری آغاز می‌کند/ پیش‌فروش ۱۸۵ میلیون دلاری

    کد خبر :576786

براساس آمار پیش‌فروش بلیت، انیمیشن «شیر شاه» با فروش ۱۸۵ میلیون دلاری در آمریکای شمالی شروعی انفجاری را در روزهای افتتاحیه خود تجربه خواهد کرد.

«شیر شاه» کمپانی دیزنی فروشی ۱۸۵ میلیون دلاری را در آخر هفته افتتاحیه خود تنها در آمریکای شمالی تجربه خواهد کرد.

اولین آمار حکایت از این دارد که «شیر شاه» دومین افتتاحیه بزرگ سال ۲۰۱۹ در آمریکای شمالی را به نام خودش ثبت می‌کند و جایگزین «شگفت‌انگیزهای ۲» می‌شود که سال پیش ۱۸۲.۷ میلیون دلار در اولین آخر هفته افتتاحیه‌اش فروش کرد و نهمین فیلم پرفروش آمریکا در همه تاریخ شد.

این آمار بر مبنای پیش فروش بلیت‌ها به دست آمده که چیزی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار از نمایش در ۴۷۲۵ سالن سینما است. تعداد سالن‌های سینما نیز رکوردشکن بوده است.

این فیلم که کارش را از پنج‌شنبه شب در سینماها شروع کرد در همان شب اول ۲۳ میلیون دلار فروخت. این بزرگ‌ترین فروش پیش نمایش فیلمی از دیزنی پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» است که ۲۵ آوریل با فروش ۶۰ میلیون دلاری در شب نخست رکورد گذاشت و در اولین آخر هفته اکرانش ۳۵۷ میلیون دلار به دست آورد.

«شیر شاه» را جان فاورو کارگردانی کرده و فیلم بر مبنای انیمیشن موفق سال ۱۹۹۴ ساخته شده است. نقدهایی که تاکنون در سایت راتن تومیتوز منتشر شده امتیازی ۵۶ درصدی به این فیلم داده‌اند، اما در میان تماشاگران جایگاه متفاوتی داشته است.

به گزارش مهر ،این فیلم لایو اکشن با طراحی و نقش‌آفرینی حیوانات مختلف، با صدای چهره‌های درجه یک ساخته شده و دونالد گلاور در نقش سیمبا، بیانسه در نقش نالا، چیویتل اجیوفور در نقش اسکار و بیلی آیشنر و ست روگن در نقش تیمون و پومبا صحبت کرده‌اند. جمیز ارل جونز نیز بار دیگر مثل انیمیشن در نقش موفاسا صداپیشگی کرده است.

التون جان ترانه فیلم را بار دیگر این بار با همراهی بیانسه اجرا کرده و علاوه بر آن ترانه‌ای جدید با صدای بیانسه برای این فیلم ساخته شده که با عنوان «روح» از ۹ جولای منتشر شده است.

این فیلم که در بازار بین‌المللی نیز از همین آخر هفته کارش را شروع کرده، از هفته پیش اکرانش را در چین کلید زده و تاکنون ۷۶ میلیون دلار در آنجا فروش کرده است و فروشش در بازار بین‌المللی در این مدت به ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید