۱۵ درصد کل بدهی جهان مربوط به کدام کشور است؟

    کد خبر :576692

گزارش مؤسسه فایننس بین‌الملل نشان می‌دهد که سطح بدهی در جهان در حال افزایش است. بدهی دومین اقتصاد بزرگ جهان، در سه ماهه اول امسال از ۳۰۳ درصد تولید ناخالص ملی این کشور بالاتر رفته است.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، گزارش مؤسسه فایننس بین‌الملل (آی‌آی‌اف) نشان می‌دهد که سطح بدهی در جهان در حال افزایش است. بدهی دومین اقتصاد بزرگ جهان، چین، در سه ماهه اول امسال از ۳۰۳ درصد تولید ناخالص ملی این کشور بالاتر رفته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که میزان کل بدهی شرکت‌ها، دولت و خانوارهای چینی که در سال گذشته ۲۹۷ درصد تولید ناخالص ملی بود، به ۳۰۳ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: در حالی که مقامات در تلاش هستند وام‌های بانکی مخفیانه را محدود کنند (مخصوصاً به شرکت‌های کوچک‌تر) و کاهش بدهی‌های شرکت‌های غیرمالی را آغاز کرده‌اند، رشد وام‌گیری در بخش‌های دیگر باعث شده تا بدهی کلی چین به بیش از ۴۰ تریلیون دلار برسد که ۱۵ درصد کل بدهی جهانی است.

مقامات چین بانک‌های این کشور را تشویق می‌کنند که برای احیای سرمایه‌گذاری و حمایت از اشتغال هرچه می‌توانند وام بدهند. همچنین طبق اعلام وزارت مالی، در نیمه اول ۲۰۱۹ میزان اوراق قرضه‌ای که دولت‌های محلی صادر کرده‌اند به ۳۱۶.۵ میلیارد دلار رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید