رای مجلس به طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا

    کد خبر :57663

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 211 رای موافق با یک فوریت طرح قانونی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه موافقت کردند.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس با 211 رای موافق، 6 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر یک فوریت طرح قانونی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه را تصویب کردند.
کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان طراح این طرح و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به عنوان مخالف و اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به عنوان مخالف یک فوریت این طرح سخنرانی کردند.
این طرح به امضای 131 نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است.
پس از تصویب یک فوریت این طرح، نمایندگان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.
به گزارش ایرنا، طرح قانونی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه ، برای مقابله با طرح سنای آمریکا با عنوان طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.
ابتدا عنوان طرح، مقابله با اقدامات خصمانه سنای آمریکا بود که با همکاری مرکز پژوهش ها مجلس و کارشناسان ذیربط و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تدوین شد.
در این طرح نظرات تمامی فراکسیون های شاخص مجلس نیز دریافت شده است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ٢١ خرداد مجلس از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست تا طرح مقابله با اقدام اخیر سنا را آماده کند.
کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا چهارم خردادماه سال جاری، طرح اعمال تحریم‌های گسترده غیرهسته‌ای علیه ایران موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» را (با 18 رای موافق در برابر 3 رای مخالف) تصویب کرد.
به ادعای کنگره، آمریکا در طرح موسوم به S_722، اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب برنامه موشکی بالستیک این کشور، ادعای حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین ادعای نقض حقوق‌بشر و موارد دیگر مدنظر قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید