کاخ سفید: توافق هسته‌ای برای آمریکا بد است

    کد خبر :57651

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به موضع رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای، آن را یک توافق بد برای آمریکا توصیف کرد.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره تایید پایبندی ایران به برجام گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا به طور واضح گفته است که از دید وی، توافق هسته‌ای توافقی بد برای آمریکا است. اما بررسی این مساله به وزارت خارجه سپرده شده است و وزیر امور خارجه در این‌باره موضع‌گیری می‌کند.
بنا به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، اسپایسر در پاسخ به سوالی دیگر درباره واکنش آمریکا به حکم 10 سال حبس برای یک شهروند چینی ـ آمریکایی در ایران به جرم جاسوسی، با ابراز تاسف در این‌باره گفت: واشنگتن از نزدیک این موضوع را دنبال می‌کند.

وی هم‌چنین از پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید علیه ایران خودداری کرد و گفت: وزارت خزانه‌داری در وقت مناسب در این‌باره اعلام نظر خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات آمریکا درباره تامین نظر رژیم صهیونیستی در ارتباط با آتش بس در سوریه با توجه به اظهارات اخیر نخست‌وزیر این رژیم گفت: ما نیز همانند اسرائیلی‌ها می‌خواهیم اطمینان یابیم که ایران به پایگاه نظامی در جنوب سوریه دست پیدا نمی‌کند. از این رو به گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو درباره نگرانی‌های اسرائیل ادامه می‌دهیم، اگرچه به گمان من هدف مشترکی در منطقه داریم.
اسپایسر در پاسخ به سوالی درباره اظهارات یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، خطر بزرگی را متوجه نیروهای این کشور در منطقه خواهد کرد، گفت: فکر نمی‌کند نیروهای این کشور با خطری روبرو باشند.
وی در ادامه مدعی شد: نیروهای مسلح آمریکا بزرگ‌ترین ماشین جنگی جهان هستند و ما هر کاری برای دفاع از کشور و از بین بردن تهدیدها انجام خواهیم داد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید