فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:

کشف ۲۳ تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۵
    کد خبر :576252

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرزهای شرق کشور در دستور کار قرار گرفته است.

سردار قاسم رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان گلستان با بیان اینکه کشور افغانستان سالانه ۹ هزار تن مواد مخدر تولید می کند، گفت: تولیدات مواد مخدر این کشور و ورود آن از شرق به سمت کشورهای غربی باعث درگیری ما با قاچاقچیان در مرزها شده است.

وی افزود: اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور در دستور کار قرار گرفته و مرزبانان با تلاش شبانه روزی طی سه ماه سال جاری ۲۳ تن انواع مواد مخدر را کشف کرده اند.

فرمانده مرزبانی ناجا مبارزه با قاچاق در سال رونق تولید را از اولویت های مهم مرزبانی دانست و عنوان کرد: بسترهای لازم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به شعار سال فراهم شده و بیشتر موضوعات ما کالاهای اساسی است که در برخی از موارد، کشفیات مرزبانان تا ۶ برابر افزایش داشته است.

وی با تاکید براینکه قاچاق مخل امنیت اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مرزبانان در مرزهای شمال غرب با افرادی که به مرزها تجاوز می کنند و یا قصد خروج غیر قانونی دارند با جدیت مقابله می کنند که گاهاً در برابر این مقابله برخی افراد آگاهانه یا مغرضانه شایعه می کنند مرزبانان با کولبران مبارزه می کنند.

سردار رضایی افزود: کولبری تعریف خاصی دارد و این افراد از مسیر مجاز و در زمان مشخص تردد می کنند در صورتی که افرادی بنام کولبر قصد ورود سلاح، مهمات و مشروبات الکلی به داخل کشور را دارند، مرزبانان نیز موظف هستند با این افراد مقابله و قانون را اجرا کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص اقدامات دریایی برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: آموزش های ارائه شده به مرزنشینان و ساحل نشینان برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به داخل کشور و آشنایی آنان به قوانین و مقررات مرزی باعث شده تا شاهد کاهش قاچاق کالا در مرزها باشیم.

به گزارش مهر، سردار رضایی درباره اقدامات انجام شده در انسداد مرزها اظهار داشت: در جنوب شرق کشور با توجه به تهدیدهای بسیار، فعالیت های خوبی انجام شده که بخشی از این انسدادها با همکاری سپاه پاسداران صورت گرفته در مرزهای ایران و ترکیه و با همکاری دو کشور نیز اقدامات بسیار خوبی در حوزه انسداد مرز انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید