کانتینرهای به آب افتاده دو برابر شدند

    کد خبر :57580

 

شورای حمل و نقل جهانی اعلام کرد: متوسط شمار کانتینرهای به آب افتاده از سال ٢٠١٤ تاکنون کاهش ٤٨ درصدی داشته است.

آخرین تحقیقات از به آب افتادن ٥٦٨ کانتینر به طور سالانه خبر دادند که شامل غرق کشتی‌ها نمی‌شود. بر اساس این گزارش، با احتساب حوادث غرق کشتی‌ها، متوسط شمار کانتینرهای به آب افتاده دو برابر شده و به رقم یک هزار و ٥٨٢ کانتینر می‌رسد که این میزان در سال ٢٠١٤ دو هزار و ٦٨٣ کانتینر ثبت شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از اعتماد ، بسیاری از کانتینرهای به آب افتاده در سال ٢٠١٤ مربوط به فاجعه غرق کشتی Comfort متعلق به شرکت کشتیرانی MOL در اقیانوس هند بود که منجر به از بین رفتن چهار هزار و ٢٩٣ کانتینر شد. در سال ٢٠١١ نیز به گل نشستن کشتی M/V Rena در نیوزیلند منجر به از دست رفتن ٩٠٠ کانتینر موجود در آن شد. شورای حمل و نقل جهانی WSC در این باره اعلام کرد: آمار منتشره نشان می‌دهد ازبین رفتن کانتینرها در برخی سال‌های خاص به تفاوت‌های آب و هوایی و وقوع برخی اتفاقات غیرمعمول بستگی دارد.

این آمار همچنین نشان می‌دهد به آب افتادن اغلب کانتینرها، نتیجه وقایع بزرگ از جمله غرق کشتی است. بطور مثال در سال ٢٠١٣، در مجموع پنج هزار و ٥٧٨ کانتینر به آب افتادند که ٧٧ درصد آنها به غرق کانتینربر Comfort در اقیانوس هند مربوط می‌شد. در نتیجه با غرق کشتی El Faro در سال ٢٠١٥ تمامی کانتینرهای این کشتی از بین رفت که این اتفاق به تنهایی ٤٣ درصد از کل کانتینرهای به آب افتاده در این سال را تشکیل می‌دهد. در سال ٢٠١٦ نیز صنعت کشتیرانی موفق به جابه‌جایی ١٣٠ میلیون کانتینر پر از کالا شد که تخمین زده می‌شود ارزشی معادل جمعا چهار تریلیون دلار داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید