هزینه روز ملی فیزیوتراپی به سیل زدگان کمک می شود

    کد خبر :575710

مهم ترین نقش فیزیوتراپیست کاهش آلام بیمار است.

به گزارش بازتاب، کامران عزتی رئیس انجمن فیزیوتراپی استان گیلان، گفت: دوم مرداد به عنوان روز ملی فیزیوتراپی نامگذاری شده است که در واقع در این روز استقلال حرفه‌ای این رشته از علوم پزشکی رقم خورده است.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۱۵ دانشکده توانبخشی و حدود ۷۰۰۰ هزار فیزیوتراپیست در کشور مشغول فعالیت هستند، افزود: سالانه در تمامی استان‌های کشور در این روز مراسمی برگزار می‌گردد که بیانگر اتحاد و همدلی جامعه فیزیوتراپی برای دستیابی به اهداف بزرگ‌تر و مقاصد عالی است.

عضو هیئت علمی و مسئول امور توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مهم‌ترین نقش فیزیوتراپی را کاهش آلام و بازگرداندن یک بیمار به فعالیت‌های عملکردی روزانه دانست و گفت: این نقش مهم در سلامت جامعه باعث شده که بیماران مختلفی از آسیب‌های شغلی و ورزشی گرفته تا ارتوپدی و نورولوژی، نیاز به درمان‌های فیزیوتراپی داشته باشند.

عزتی تاکید کرد: البته امروزه نقش فیزیوتراپیست در نظام سلامت فراتر رفته و فیزیوتراپی در اختلالات سرطانی، زنان، سوختگی و روماتیسمی، نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: طبق تصمیم هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی گیلان و نظر سنجی از همکاران استانی، قرار شد این همدلی و نیت خیر در مراسم امسال به نوعی دیگر باعث کاهش آلام مردم شده و هزینه‌های مراسم روز ملی فیزیوتراپی صرف کمک به سیل زدگان کشور شود که این امر از طریق مجمع خیرین سلامت استان گیلان انجام خواهد شد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی استان گیلان، ضمن قدر دانی از همکاران فیزیوتراپیست استان و همچنین مجمع فعال خیرین سلامت گیلان، ابراز امیدواری نمود با اتحاد و دانش، به جایگاه واقعی رشته فیزیوتراپی در کشور برسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید