جزییات تهاتر نفت در برابر اجرا

    کد خبر :575481

طرزطلب با بیان اینکه اگر بخش خصوصی مطالبه‌ای بابت طرح‌های عمرانی از دولت داشته باشد، می‌تواند در قبال آن نفت خام دریافت کند، گفت: مدارک تعداد زیادی نیروگاه تنظیم شده که بتدریج برای نوسازی از مسیر تهاتر با نفت معرفی خواهند شد.

در بند”ی” تبصره “یک” قانون بودجه ۹۸ به دولت اجازه داده شده است پس از گردش خزانه و پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی تا مبلغ چهارصد هزار میلیارد (۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال از خالص بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی که در چهارچوب مقررات مربوط تا پایان سال ۱۳۹۷ ایجاد شده و همچنین اجرای تکالیف این قانون را از محل تحویل نفت خام به این اشخاص بر اساس قیمت بورس انرژی با قیمت منطقه‌ای تسویه کند.

محسن طرزطلب در گفت‌وگو با ایلنا، در این باره توضیح داد: در قانون بودجه ۹۸ تبصره “یک” بند “ی” پیش بینی شده که اگر بخش خصوصی مطالبه‌ای بابت طرح‌های عمرانی از دولت داشته باشد، می‌تواند در قبال آن نفت خام دریافت کند.

وی افزود: بخش خصوصی می‌تواند در قبال مطالبه خود نفت خام را دریافت و آن را استفاده کرده و یا بفروشد.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: سقف کلی این بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در واقع دولت از محل بودجه عمومی می‌پردازد.

به گفته وی نیروگاه ری اولین نیروگاهی است که از این مسیر نوسازی می‌شود و مبلغ قرارداد آن ۵۰۰ میلیون یورو است که تمام این مبلغ با دادن نفت تأمین می‌شود.

طرزطلب با بیان اینکه مدارک تعداد زیادی نیروگاه تنظیم شده که بتدریج برای نوسازی از مسیر تهاتر با نفت معرفی خواهند شد، خاطرنشان کرد: اینکه تهاتر نفت در برابر اجرا از سرجمع اعتبارات ما کم می‌شود و یا خیر بنده اطلاعی ندارم.

وی یادآور شد: شاید این رویه راهکاری برای فروش نفت در شرایط تحریم باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید