داوری جشن خانه سینما امسال چگونه است؟

    کد خبر :575043

رئیس انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران با اشاره به اینکه برای جشن سال آینده خانه سینما برنامه‌ریزی متفاوتی انجام شده و اعضای آکادمی همزمان با اکران در حال دیدن فیلم‌ها هستند، گفت: برای جشن امسال قرار است با در نظر گرفتن شرایط، برای نمایش فیلم‌های نامزد شده و داوری مرحله دوم، امکان نمایش در مکان و زمان مشخص فراهم شود که مازیار میری مثل گذشته مدیریت آن را بر عهده دارد.

رامین حیدری فاروقی درباره نحوه تماشای فیلم‌ها از سوی اعضای آکادمی برای داوری آثار جشن خانه سینما توضیح داد: کسانی که عضو انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی هستند در جریان این روند و رویه قرار دارند و اطلاعات تک تک فیلم‌هایی که به نمایش در می‌آید، از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود تا با کارت‌هایی که در اختیار دارند با یک همراه به سینماهایی که امکانات پخش معتبر و استانداردی دارند و با آن‌ها هماهنگ شده مراجعه کنند و فیلم‌ها را در طول سال ببینند.

او افزود: البته این ساز و کار مربوط به جشن بیست و دوم خانه سینما خواهد بود که سال آینده برگزار می‌شود.

حیدری فاروقی درباره اینکه امسال فیلم‌ها چگونه دیده می‌شود هم گفت: اساس ما برای امسال بر این بوده که اعضای آکادمی فیلم‌ها را در طول سال دیده‌اند، ولی سعی می‌شود آثاری که مرحله اول را پشت سر می‌گذارند و به عنوان نامزد برگزیده می‌شوند برای داوران در مرحله دوم به نمایش درآیند.

به گفته وی ساز و کار اطلاع رسانی و نمایش، اولین بار است که تجربه می‌شود و از طریق شورای پژوهشی و هیأت رئیسه و دبیرخانه، چگونگی هماهنگی و ثبت داوری و اخذ نظرات، طراحی نهایی شده و خبر داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، امسال بیست‌ویکمین دوره برپایی جشن خانه سینما است که البته تاریخ برگزاری آن هنوز به طور قطعی اعلام نشده و با توجه به برخی تصمیمات مدیران خانه سینما به دلیل شرایط اقتصادی احتمالاً از یک جشن بزرگ همانند سال‌های قبل خبری نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید