در شورای روابط خارجی آمریکا مطرح شد؛

خاطره تلخ ظریف از گفت‌وگو با رییس شورای امنیت

    کد خبر :57491

وزیر امور خارجه در شورای روابط خارجی آمریکا گفت، وقتی ایران قربانی سلاح های شیمیایی بود، کسی اهمیت نداد و همه طرفدار صدام بودند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه در شورای روابط خارجی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه وقتی ایران خود قربانی سلاح های شیمیایی است، چرا از دولتی که این سلاح ها را استفاده می کند حمایت کرده است، گفت: پیش از همه، باور نداریم که کشوری خط قرمزی برای استفاده از سلاح شیمیایی داشته باشد جز ایران؛ زیرا وقتی ما قربانی سلاح های شیمیایی بودیم کسی اهمیت نداد و طرفدار طرف مقابل (صدام) بودند.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: من در آن زمان دیپلماتی جوان بودم، در 1985، به رئیس شورای امنیت مراجعه کردم و به وی اطلاع دادم که سلاح های شیمیایی در جنگ ایران و عراق مورد استفاده قرار گرفته است و رئیس شورای امنیت خیلی راحت به من گفت که به حرف های من در مورد استفاده عراق از سلاح شیمیایی گوش نخواهد داد!

وی افزود: اکنون من از کسی قبول نمی کنم که بگوید استفاده از تسلیحات شیمیایی برای ما خط قرمز است زیرا این را شخصا به یاد دارم . ولی این امر برای ما خط قرمز است و برای همین هم از همان ابتدا گفته ایم که ایران با استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی هر کسی علیه هر کسی مخالف است. با این حال باور داریم که هر گونه ادعا درباره استفاده از تسحلیحات شیمیایی باید مورد تحقیق قرار گیرد و ساز و کارهایی تحقیق و بررسی نیز موجود است.

منبع:برنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید