جامعه روحانیت امشب جلسه مهمی دارد ؛ آیا تغییرات در این تشکل سنتی کلید می خورد؟

    کد خبر :57477

عضو جامعه روحانیت از ماموریت ویژه گروه اعزامی جامعه روحانیت برای دیدار با حسن روحانی سخن گفته است.
محمدتقی رهبر، عضوجامعه روحانیت مبارز ، با اشاره به خبرهایی مبنی بر ایجاد تغییرات در جامعه روحانیت گفت: جامعه امروز، سه شنبه جلسه دارد و ممکن است در این جلسه یا جلسات آتی اینگونه مباحث مطرح شود اما تا به این لحظه چنین بحثی رخ نداده است.

وی ادامه داد: البته اگر بخواهد تغییراتی هم رخ دهد اهمیتی ندارد، آنچه اهمیت دارد این است که جامعه روحانیت صیانت حفظ انقلاب در مسیر آرمان‌های امام و خط ولایت را در دستور کار قرار دهد و در مباحث مختلف کشور هم آن را ایفا کند. جامعه روحانیت همواره در تمامی عرصه‌ها حضور داشته و می طلبد که اکنون نیز حضور پررنگ‌تری داشته باشد. نقش جامعه روحانیتدر مسائل داخلی و خارجی باید صریح، شفاف و همراه با موضع باشد. اینکه دبیرکل چه کسی باشد اهمیتی ندارد، آنچه اهمیت دارد مواضع جامعه است.

رهبر با اشاره به جلسات گذشته جامعه روحانیت گفت: در جلسه قبلی جامعه، اکثریت اعضا ایرادهایی را به وضعیت دولت و کشور داشتند، از جمله مواضع انتخاباتی که مورد انتقاد بود و تقریبا اعضا به عملکرد دولت منتقد بودند . قرار بر این شد که چند تن از روحانیون جامعه در قالب یک هئیت، نزد آقای رئیس جمهور بروند و با ایشان از باب نصحیت و نه جو سازی صحبت کنند و تذکراتی را در خصوص بعضی از مسائل به ایشان بدهند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قرار است این هئیت نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به آقای روحانی بگویند، به طور مثال بگویند در فلان مسئله بهتر بود که به گونه‌ دیگری عمل می‌کردید.

محمدتقی رهبر،با بیان اینکه جامعه نیازی به تغییر ندارد،‌خاطرنشان کرد:‌ جامعه روحانیت حدود 40 عضو دارد که برخی از آ‌ن‌ها درجلسات حضور پیدا می‌کنند و برخی دیگر هم نه! اگر همه اعضا حضور داشته باشند نقطه نظراتشان را ارائه می‌دهند و اگر هم قرار بر تغییر باشد ملاک نظر اکثریت است.

منبع:نامه نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید