سونی سریع‌ترین هاب USB-C جهان را معرفی کرد

    کد خبر :574464

هاب USB-C سونی با سرعت شارژ ۱۰۰ وات و سرعت انتقال داده با حداکثر سرعت ۱۰۰۰ مگابایت‌برثانیه معرفی شد.

امروزه، هاب USB-C بسیار متداول شده‌ است. حالا سونی با تولید MRW-S3 قصد دارد بخت خود را در بازار هاب‌های USB-C بیازماید. MRW-S3 هاب زیبایی است که بهترین ویژگی‌های ممکن را دارد: محصولی با سرعت شارژ ۱۰۰ وات و SD خوان UHS-II ویژگی‌هایی است که در بسیاری از هاب‌های USB-C وجود ندارد.

تعداد و تنوع پورت‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر هاب به‌شمار می‌رود و حالا سونی هابی ساخته از هر نظر ایده‌ال است: یک پورت HDMI برای ویدئو که می‌تواند ویدئوهای 4K را با ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه منتقل کند، یک پورت USB-C برای شارژ که با حداکثر سرعت ۱۰۰ وات کار می‌کند و یک پورت USB-C و USB-A برای اتصال دستگاه‌های خارجی که هر دو آن‌ها USB 3.1 نسل دوم هستند. همچنین، سونی می‌گوید این ویژگی‌ها باعث شده است هاب تولیدی سونی بیشترین سرعت انتقال داده را در بازار داشته باشد؛ سرعتی که حداقل برای USB-C این هاب، به ۱۰۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه می‌رسد.

علاوه‌براین‌، این هاب یک اسلات برای خواندن کارت SD و یک اسلات برای کارت microSD دارد که هر دو UHS-II هستند. در آخر، یک پورت USB-C برای اتصال هاب به کامپیوتر وجود دارد و همراه آن کابل تبدیل USB-C به USB-A هم عرضه می‌شود. بیشتر هاب‌های موجود در بازار کابل جمعی برای اتصال همه‌ی پورت‌ها فراهم می‌کنند؛ اما کابل‌های جداگانه برای کاربران راحت‌تر خواهد بود؛ چون اگر دچار آسیب شود، به‌راحتی جایگزین‌شدنی است و حتی اگر برای پورتی خاص به کابل بلندتری نیاز باشد، راحت‌تر می‌توان کابل بلند فراهم کرد.

نکاتی دیگری هم درباره‌ی این هاب وجود دارد؛ مثلا فقط یک پورت USB-A در این هاب وجود دارد. این پورت یکی از مهم‌ترین دلایل تصمیم برای خرید این نوع هاب است؛ اما قراردادن یک پورت USB-C اضافه، علاوه‌بر پورت مشابهی که برای شارژ وجود دارد، این امیدواری را ایجاد می‌کند که USB-C آن‌قدر عمومیت خواهد یافت که دیگر نیازی به USB-A اضافه نخواهد بود. همچنین در این هاب، پورت Mini DisplayPort وجود ندارد؛ در‌حالی‌که این پورت در دیگر هاب‌های پیشرو در بازار موجود است.

متأسفانه سونی هنوز یکی از قیمت MRW-S3 را اعلام نکرده‌ است. درواقع، قیمت این هاب مشخص می‌کند آیا ارزش خرید دارد یا خیر. بااین‌حال حداقل روی کاغذ، این‌طور به‌نظر می‌رسد که سونی این هاب فوق‌العاده‌ی USB-C را برای مصارفی خاص‌تر از هاب‌های متوسط بازار تدارک دیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید