رایگان بودن فعالیت‌های تابستانی در مناطق محروم

    کد خبر :574292

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی اظهار کرد: در اردوی «زیارت اولی» دختران دانش‌آموز دوره متوسطه دوم مناطق محروم خصوصاً استان‌های مرزی کشور که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نائل نشده‌اند، به شهر مشهد و بارگاه امام هشتم اعزام می‌شوند.

علی رمضانی با تبریک میلاد امام رضا و دهه کرامت درباره برنامه‌های تابستانی آموزش‌وپرورش در پایگاه‌های تابستانی سراسر کشور گفت: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌ اردویی سراسری به نام «زیارت اولی» اجرا می‌کنیم که طی آن دختران دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از مناطق محروم خصوصاً استان‌های مرزی کشور که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نائل نشدند، به شهر مشهد و بارگاه حضرت امام هشتم اعزام می‌شوند.

وی افزود: این برنامه به کمک خیرین و به میزبانی آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی اجرا می‌شود و قرار است ۱۵ هزار دانش‌آموز دختر واجد شرایط به این اردو اعزام شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری و فضاهای اردویی آموزش‌وپرورش با اشاره به متقاضیان گسترده اردوی زیارت اولی‌ها گفت: حتی در استان‌های نزدیک به خراسان رضوی دانش‌آموزانی داریم که هنوز به زیارت امام هشتم (ع) مشرف نشدند.

وی درباره نحوه شرکت در اردوی زیارت اولی گفت: مربیان تربیتی در مدارس مناطق محروم این افراد را شناسایی و برای اعزام به اردو به ما معرفی می‌کنند.

رمضانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تابستانی بعد از ۹ ماه آموزشی گفت: شعار ما در پایگاه‌های تابستانی «هر دانش‌آموز یک مهارت» است که در معاونت پرورشی و با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، کانون پرورش فکری و چهار تشکل دانش‌آموزی این هدف را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تابستان امسال ۴ میلیون دانش‌آموز در ۱۸۲ کانون فرهنگی تربیتی، ۳۴۰ اردوگاه و مجتمع‌های ورزشی آموزش مهارت‌آموزی می‌بینند. البته جمعیت دانش‌آموزی ما ۱۴ میلیون نفر است یعنی ما در خدمت ۹ میلیون دانش‌آموز نیستیم و تمام تلاش ما این است که با کمک مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه مشخصی برای این نوع فعالیت‌ها اختصاص دهیم.

به گزارش ایسنا، رمضانی با تأکید بر نیازهای آموزش‌وپرورش برای فعال نگاه‌داشتن ۳۰ هزار پایگاه تابستانی سراسر کشور گفت: فعلاً در مناطق محروم به کمک خانواده‌ها و خیرین ودر مناطق محروم به‌صورت رایگان برنامه‌های تابستانی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنیم ولی اگر بخواهیم همه دانش‌آموزان از مزایای فعالیت‌های تابستانی بهره‌مند شوند نیازمند حداقل ۳۰ میلیارد تومان بودجه هستیم که بودجه فعلی آموزش‌وپرورش برای این امر کفایت نمی‌کند و ما امیدواریم این ردیف بودجه برای شکوفایی فرزندان این سرزمین به امر مهم فعالیت‌های تابستانی و مهارت‌آموزی اختصاص یابد.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش، مدیرکل فرهنگی هنری از خانواده‌ها خواست درزمینه مهارت‌آموزی و شرکت در اردوهای آموزش‌وپرورش مقاومت نکنند و به آموزش وپرورش در این بخش کمک کنند تا فرزندانشان بعد از۱۲ سال تحصیل با کسب مهارت‌های حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی، فردی و اجتماعی زندگی موفقی را در ورود به اجتماع داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید