احتمال حضور ۶ تیم آسیایی در جام جهانی ۲۰۲۲

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳
    کد خبر :574222

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، علاوه بر قطر که میزبان جام جهانی 2022 است، 4.5 تیم آسیایی دیگر هم جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب می‌کنند که بر این اساس مجموع سهمیه آسیا در جام جهانی فوتبال برای نخستین بار به عدد 5.5 می‌رسد و در صورت موفقیت نماینده ششم در مرحله پلی‌آف، برای نخستین بار در تاریخ این امکان وجود دارد که قاره کهن با 6 نماینده در جام جهانی فوتبال شرکت کند.

بر این اساس مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در واقع انتخابی دور نهایی این رقابت‌ها و همچنین انتخابی مسابقات جام ملت‌های 2023 چین به شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم،تیم ملی قطر که برای کسب سهمیه جام ملت‌های 2023 در مرحله نخست دور مقدماتی حضور خواهد داشت در صورت صعود به دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی و حضور در بین 12 تیم برتر قاره کهن جواز حضور در جام ملت‌های 2023 چین را کسب می‌کند اما در دور نهایی انتخابی جام جهانی حاضر نخواهد بود و تیمی که در گروه، بعد از قطر قرار بگیرد به عنوان جانشین میزبان جام جهانی راهی دور نهایی مرحله انتخابی خواهد شد.

به این ترتیب قطر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی که با حضور 12 تیم و در دو گروه 6 تیمی برگزار می‌شود حضور نخواهد داشت. دو تیم برتر هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی صعود می‌کنند و تیم پنجم آسیا در تقابل دو تیم سوم گروه‌ها مشخص خواهد شد و برای دریافت سهمیه ششم قاره کهن تلاش خواهد کرد که احتمالا نماینده اقیانوسیه یا منطقه کونکاکاف خواهد بود. در صورتی که نماینده پنجم آسیا هم در پلی‌آف موفق باشد، قاره آسیا برای اولین بار با حضور 6 تیم در جام جهانی فوتبال حاضر می‌شود.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرعه‌کشی مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر چهارشنبه 26 تیر در شهر کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید