«همراه با باد» مستندی پژوهشی درباره کیارستمی است

    کد خبر :574210

کارگردان مستند «همراه با باد» که فیلمش در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده است، گفت: اگر چه فیلم‌های بسیاری با محوریت زنده‌یاد کیارستمی ساخته شده است اما فیلم «همراه با باد» شکل پژوهشی دارد.

مهدی شادی‌زاده کارگردان فیلم مستند «همراه با باد»  درباره تجربه اکران این فیلم در گروه هنر و تجربه اظهار داشت: این اولین بار نیست که فیلم من در این گروه اکران می‌شود. برای «همراه با باد» در روز افتتاحیه با همان دو سانسی که به ما تعلق گرفت، استقبال خوبی را شاهد بودیم و بسیاری هم به خصوص هنرمندان، پیگیر اکران‌های بعدی این فیلم هستند.

وی با اشاره به ضرورت اختصاص اکران های بیشتر به این فیلم بیان کرد: تا پیش از شکل‌گیری گروه هنر و تجربه، فیلم‌های مستند و کوتاه امکان نمایش پیدا نمی‌کردند و فیلمسازان این‌گونه آثار باید فیلم‌هایشان را در کمد خود نگه می‌داشتند یا در نهایت به همدیگر نشان می‌دادند ولی اکنون بستری ایجاد شده است که می‌تواند فیلمسازان جوان را در این حوزه به خوبی معرفی کند و آثارشان را به نمایش بگذارد تا نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شود. شکل‌گیری گروه هنر و تجربه اتفاق بسیار مهمی بود و امیدوارم که همچنان به مسیر خود ادامه دهد.

کارگردان «همراه با باد» درباره موضوع این فیلم و تفاوت آن با فیلم‌های مستندی که از عباس کیارستمی ساخته شده است، اظهار کرد: اگر چه فیلم‌های بسیاری با محوریت زنده‌یاد کیارستمی ساخته شده است اما فیلم «همراه با باد» شکل پژوهشی دارد و هنرمندان معاصر بسیاری در این فیلم حضور دارند.

وی در پایان گفت: مستندهای بسیاری که از آقای کیارستمی ساخته شده است، بیشتر به حضور این هنرمند در عرصه فعالیت‌های سینمایی پرداخته‌اند اما من فکر کردم مستندی را بسازم که بتواند تمامی وجوه حرفه‌ای آقای کیارستمی را مورد توجه قرار دهد و از زاویه کلوزآپ و نزدیک به این موضوع نگاه کنیم و با حضور هنرمندان معاصر ایران در این فیلم، به شکل پژوهشی به ابعاد مختلف شخصیتی و حرفه‌ای عباس کیارستمی بپردازیم، به طوری که نسل آینده بتواند در قالب یک فیلم ۸۰ دقیقه‌ای شناخت بهتری از این هنرمند پیدا کند.

«همراه با باد» از ابتدای تیرماه همزمان با زادروز کیارستمی در سینماهای هنر و تجربه اکران شده است. کارگردان این اثر پیش‌تر آثاری همچون «اتاق»، «برداشت اول» و «پله پنجم» را مقابل دوربین برده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید