دولت عزم و توان لازم ندارد کالاهای اساسی را با نرخ ۴۲۰۰ تومان به دست مردم برساند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۸:۲۵
    کد خبر :574084

دولت عزم و توان لازم برای رساندن کالا‌های اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی را به مردم نداردعلی‌اکبر کریمی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به دلایل تاخیر در نحوه تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی، گفت: ما از ابتدا مخالف این موضوع بودیم چراکه اعتقاد داشتیم دولت عزم و توان لازم برای رساندن کالا‌های اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی را به دست مردم ندارد.
وی افزود: دولت در طی سال جاری به این مصوبه عمل نکرده که این مسئله غیر قانونی است چرا که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالا‌های اساسی مرتبط با لیست ۲۵ قلمی که در بودجه تعیین شده بود، خلاف قانون است و اگر دولت می‌خواهد تغییر‌ی در این قانون رخ دهد باید به مجلس اصلاحیه دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما همچنان معترض به روند تامین و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی و ضروری مردم هستیم و به صورت جدی پیگیری می‌کنیم تا دولت این موضوع را اصلاح کند.

کریمی بیان داشت: دولت یا باید رویه فعلی در تامین و توزیع این کالاها را اصلاح کند تا با قیمت ۴۲۰۰ تومانی به دست مردم برسند و یا اینکه این مصوبه با ارائه لایحه‌ای حذف شود تا حداقل در این زمینه رانتی ایجاد نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید