دعوت از هنرمندان و ورزشکاران برای مشارکت در توزیع لوازم التحریر و کتاب بین سیل‌زدگان

    کد خبر :574035

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه نباید سیل زدگان احساس کنند از سوی جامعه فراموش شده‌اند گفت: در همین راستا طرح توزیع لوازم التحریر و کتاب‌های جمع‌آوری شده برای کودکان سیل‌زده طی چند روز آینده اجرا خواهد شد.

شهاب الدین صابونچی در نشست خبری ستاره‌های جمعیت هلال احمر که با حضور شماری از ورزشکاران و هنرمندان و همچنین رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر برگزارشد گفت: یکی از مسائلی که در بحران‌ها و حوادث مختلف وجود دارد، کاهش کمک‌ها و توجه مردم به ساکنان مناطق بحران زده در مرور زمان است، به طوری که شاهدیم در روزهای ابتدایی وقوع حادثه‌، تب و تاب کمک رسانی به حادثه دیدگان بالاست و افراد و گروه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا به هر نحوی که ممکن است به حادثه دیدگان کمک کنند، اما به مرور زمان این حضور کاهش یافته اما مشکلات به طور کامل برای حادثه‌دیدگان حل نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا هموطنان حادثه دیده تصور کنند که فراموش شده‌اند، افزود: بررسی‌های علمی و تجارب عینی نشان می‌دهد که تقریباً شش هفته پس از وقوع حادثه، ساکنان مناطق حادثه دیده دچار عوارض روحی و روانی پس از بحران شده و تصور می‌کنند که دیگر کسی به یاد آنان نبوده و فراموش شده‌اند.

صابونچی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا حادثه دیدگان ناشی از سیل و زلزله و … دچار چنین احساسی شوند، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز پویشی تحت عنوان مهر تا مهر را به راه انداختیم و اقدام به جمع آوری لوازم التحریر و وسایل مدرسه برای کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده کردیم که روند توزیع آن طی روزهای آینده در مناطق سیل زده آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان جوانان در حوادث و بحران‌ها، کودکان و نوجوانان هستند، گفت: طرح‌هایی نظیر همین طرح مهر تا مهر نیز در همین راستا اجرا شد و اولویت اصلی ما در اجرای این طرح کودکان و نوجوانان به عنوان افرادی با درصد آسیب پذیری روحی و روانی بالا در بحران‌ها، بودند. ما تلاش کردیم به نیازهای این گروه سنی توجه بیشتری داشته باشیم چرا که در بلندمدت کودکان و نوجوانان، از بحران تأثیر بیشتری می‌پذیرند و خانواده‌های آنها نیز از این امر متأثر می‌شوند.

وی از هنرمندان و ورزشکاران به عنوان گروه‌های مرجع و مؤثر در جامعه یاد کرد و گفت: برای آنکه سیل زدگان بدانند که همه در کنارشان هستیم، از هنرمندان و ورزشکاران می‌خواهم که در مراسم توزیع کتاب‌ها و لوازم تحریر جمع آوری شده به نفع کودکان سیل زده حضور بیابند، چرا که این حضور حس رهاشدگی حادثه دیدگان را کاهش داده و در بازسازی روحی و روانی آنان بسیار مؤثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، صابونچی با تاکید بر اینکه بازسازی روحی کودکان و نوجوانان، امید به بازسازی روستا و شهرهای حادثه دیده را بالا می‌برد، گفت: امیدواریم که مجموع اقدامات انجام شده سبب شود تا ساکنان مناطق سیل زده زودتر به زندگی عادی و جاری خود بازگردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید