زهرا صدراعظم نوری:

شهرداری تهران باید اولویت ایمن‌سازی را به ساختمان‌های خودش بدهد

    کد خبر :573877

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران چون خود صادر کننده پروانه ساختمانی و پایان‌کار است، این الزام را برای خود نمی‌بیند که ساختمان‌هایش را ایمن کند.

زهرا صدراعظم نوری در موافقت با طرح الزام شهرداری تهران به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار همه ساختمان‌های در تملک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران چون خود صادر کننده پروانه ساختمانی و پایان‌کار است این الزام را برای خود نمی‌بیند که ساختمان‌هایش را ایمن کند، این در حالی است که شهرداری باید اولویت ایمن‌سازی را به ساختمان‌های خودش بدهد.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفت: ما هم به عنوان شورای شهر که کار سیاستگذاری انجام می‌دهیم باید از هرچه ضابطه‌مند شدن شهرداری حمایت کنیم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: برای صدور پروانه و پایان‌کار هزینه زیادی به شهرداری تهران تحمیل نمی‌شود، زیرا بخش بزرگ این هزینه‌ها مربوط به هزینه‌های شهرسازی که شامل شهرداری و ساختمان‌های ساخته شده است، نمی‌شود.

نوری با بیان اینکه بخشی از ساختمان‌های ساخته شده شهرداری در قالب طرح مشارکتی بوده است، اضافه کرد: در نتیجه ضرورت دارد که در قالب این طرح وضعیت مالکیت این ساختمان‌ها نیز مشخص شود.

به گزارش مهر، وی گفت: اجرای این طرح سبب درآمدزایی برای شهرداری می‌شود و ارزش افزوده املاک را نیز بیشتر می‌کند، بنابر این طرح گره‌گشا است و من با این طرح موافق هستم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید