تدوین طرح جامع مدیریت پسماند تهران با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران

    کد خبر :573830

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از تدوین طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران در آینده نزدیک خبر داد.

عبدلی در نخستین کنفرانس چالش‌های زیست محیطی با تاکید بر پسماندهای پلاستیکی گفت: پسماندهای خشک که برخی از آن‌ها ارزشمند هستند و در بخش صنعت به عنوان کالایی ارزشمند قلمداد می‌شوند پس از پردازش می‌توانند به چرخه مصرف باز گردند.

وی افزود: بی تردید امروز باید به عنوان شهروند تلاش کنیم کالاها را دقیقاً مطابق با نیازهای خود تهیه کنیم. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از کالاهای قابل مصرف در پسماند یافت می‌شوند اما خوشبختانه در سال گذشته با توجه به عوامل مختلفی همچون افزایش قیمت کالاها، مدیریت مصرف توسط شهروندان محقق شد و به‌طور میانگین در روز حدود ۱۴۰۰ تن از زباله‌های شهر تهران کاهش پیدا کرد البته در این مسیر تلاش شهرداری‌های مناطق برای جلوگیری از انتقال پسماندهای حجیم به آرادکوه و نگاه جدی به تفکیک از مبدأ را نیز نباید فراموش کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تاکید کرد: قطعاً نقش شهروندان در تولید پسماند بسیار مؤثر است و آن‌ها می‌توانند با مدیریت مصرف خود در حوزه تولید پسماند نقش بسزایی داشته باشند. لذا باید با فرهنگسازی نسبت به کاهش ظروف پلاستیکی اقدام کنیم. بی‌تردید شهروندان می‌توانند تفکیک از مبدأ، کم حجم کردن زباله‌ها و گرفتن رطوبت زباله‌ها نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های جمع‌آوری و مدیریت پسماند داشته باشند.

به گزارش ایسنا، عبدلی در پایان به روند تدوین طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع در حوزه مدیریت پسماند نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم و برنامه‌ای مدون هستیم که در این مسیر مقرر شده است با همکاری مرکز مطالعات شهر تهران برنامه‌ای علمی و تخصصی با عنوان طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تدوین شود که در حال حاضر قرارداد تدوین این برنامه با شرکتی علمی و تخصصی منعقد شده است. با تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران می‌توانیم در جهت مدیریت علمی و بهینه گام برداریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید