ساماندهی سگ‌های بلاصاحب دماوند با مشارکت فعالان حقوق حیوانات

    کد خبر :573537

یک فعال حقوق حیوانات از اجرای طرح ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: این طرح دو محور اساسی دارد و در صورت اجرای کامل و موفقیت آمیز بودن می‌تواند الگویی برای سایر مناطق شهری باشد.

امین بهداد  با بیان اینکه پس از شکایت‌های مردمی در شهرستان دماوند به دلیل تعداد زیاد سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان، شهرداری دماوند به دنبال اتخاذ راهکارهایی برای مدیریت این سگ‌ها افتاد، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری دماوند این سگ‌ها را برای واکسیناسیون و عقیم‌سازی جمع‌آوری کرده است ولی امکان رهاسازی آن‌ها در محیط شهری حتی پس از واکسیناسیون و عقیم سازی وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل جمعی از فعالان حقوق حیوانات راهکارهایی را برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به شهرداری دماوند پیشنهاد داده‌اند که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

این فعال حقوق حیوانات با اشاره به طرح و همکاری شهرداری دماوند برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب تصریح کرد: در حال حاضر قرار است که سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم سازی و واکیسناسیون در محل‌های مشخصی در خارج از مناطق مسکونی رهاسازی شوند و در نزدیکی این مناطق نیز ایستگاه‌های غذارسانی طراحی و تعبیه شود تا این سگ‌ها مجبور نباشند برای یافتن غذا به سمت مناطق مسکونی حرکت کنند.

بهداد با اشاره به اینکه همزمان با این اقدام قرار است که در یک مرکز دفع زباله در شهرستان دماوند درختکاری شود و فضایی برای سگ‌هایی که امکان رهاسازی آن‌ها وجود ندارد، ایجاد شود، گفت: قرار است که جمعی از حامیان حقوق حیوانات چنین طرحی‌هایی را به شهرداری تهران نیز پیشنهاد دهند تا بررسی شود و ببینیم که آیا امکان اجرای این راهکارها در تهران وجود دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه همزمان با این اتفاقات باید فرهنگ‌سازی نیز انجام شود، اظهار کرد: سگ‌ها پس از واکسیناسیون و عقیم سازی خطری برای مردم و محیط های شهری ندارند علاوه بر این وجود سگ‌ها در محیط های شهری لازم است چرا که مانع ورود حیواناتی مانند روباه، کفتار و گرگ و… به شهرها می‌شوند.

به گزارش ایسنا،همچنین در این باره آرش شهریور – مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند شهرداری‌های شرق استان تهران- در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه قرار است ۲۵ سکوی غذارسانی در اطراف شهرستان دماوند برای سگ‌ها ایجاد شود و شهرداری، مردم و حامیان حقوق حیوانات از این طریق به سگ‌ها غذارسانی کنند و مانع ورود آن‌ها به سکونتگاه‌های شهری شوند، گفت: نقاهتگاهی نیز برای عقیم‌سازی و واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب در مرکز دفن پسماند شهرستان دماوند در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه این نقاهتگاه ۳۰۰۰ متری دارای اتاقک‌های مختلفی از جمله اتاق جراحی، اتاق واکسیناسیون و… است، اظهارکرد: سگ‌ها پس از جمع‌آوری حدود دو تا سه روز برای بهبود در نقاهتگاه می‌مانند و پس از آن در اطراف شهر رهاسازی می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید