نقض آزادی مطبوعات در انگلیس

    کد خبر :573406

پیرو وضعیت بوجود آمده در انگلیس به دلیل کناره گیری سفیر این کشور در واشنگتن، پلیس بریتانیا به رسانه ها هشدار داد که از اننتشار مطالب افشاگرانه خودداری کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس انگلیس امروز شنبه در اقدامی که موجب نقض آزادی مطبوعات است از رسانه های این کشور خواسته تا از انتشار مطالب افشاگرانه خودداری کنند.

این هشدار به دلیل وضعیتی است که در انگلیس در خصوص افشای نقطه نظرات «کیم دراک» سفیر مستعفی انگلیس در واشنگتن، در خصوص دولت آمریکا بوجود آمده است.

کیم دراک چهارشنبه هفته گذشته از سمت خود کناره گیری کرد. این تصمیم به دلیل حملات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر انگلیس بواسطه انتقادهای دراک از ترامپ اتحاذ شده است.

انتقادهای صریح «کیم دراک» سفیر انگلیس از دولت دونالد ترامپ دولت ترزا می را در تنگنا قرار داده ولی مهمتر از آن نگران درز کردن اطلاعات دیپلماتیک محرمانه و احتمالاً به خاطر بهره برداری های سیاسی است.

این ایمیل ها خطاب به اعضای دولت و مقامات ارشد انگلیس نوشته شده بود و دولت بریتانیا معتقد است که افشاگر این مطالب به احتمال زیاد مقامات و سیاستمداران انگلیسی هستند و نه عوامل خارجی.

در همین رابطه، «جیمز اسلک» سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت: من هیچ نشانه ای حاکی از دخالت کشورهای متخاصم در این ماجرا ندیده‌ام.

مقامات ارشد دفتر نخست وزیری مسئول انجام این تحقیقات هستند و به گفته اسلک فقط در حالتی که شواهدی حاکی از اقدامات تبهکارانه مشخص شود» از پلیس درخواست خواهد شد در این تحقیقات دخالت کند.

این احتمال وجود دارد که افشاگر این مطالب به نقض قانون اسرار حکومتی متهم شود که مربوط به افشای غیر قانونی مطالب محرمانه است.

جیمز اسلک افزود، نخست وزیر بریتانیا به کیم دراک، سفیر انگلیس در واشنگتن که یک دیپلمات با سابقه است اعتماد کامل دارد ولی با نحوه توصیف او از دولت دونالد ترامپ موافق نیست.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس افزود: یکی از وظایف سفرا ارائه ارزیابی صادقانه و بی پرده» از کشور محل خدمت خود است که لزوماً منعکس کننده دیدگاههای دولت بریتانیا نیست.

در این ایمیل‌ها که روز یکشنبه در روزنامه بریتانیایی میل آن ساندی منتشر شد کیم دراک سیاست دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را «نامنسجم» توصیف کرد و گفت ترامپ ممکن است به «روس های حیله گر» مدیون باشد. او همچنین افزود: «بعید می دانم که این دولت هیچگاه درآینده کارآمد باشد.»

کیم دراک در بخش دیگری از ای میل های خود گفت: «ما واقعاً معتقد نیستیم که این دولت در حد قابل توجهی نرمال تر شود؛ کارآمد تر شود؛ قابل پیش بینی تر شود، اختلاف نظر در آن کمتر شود و یا در زمینه دیپلماسی کمتر ناآزموده و بی منطق باشد.»

این ایمیل ها مربوط به سال ۲۰۱۷ تاکنون است. کیم دراک ازسال ۲۰۱۶ سفیر انگلیس در واشنگتن بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید