تشریح «مَسکات» در ورک شاپ ۲ روزه

    کد خبر :57306

بهمن عبدی ورک شاپ «طراحی شخصیت و ایده پردازی در کاریکاتور» را با نگاهی به «مَسکات» در برج آزادی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ورک شاپ ۲ روزه با عنوان «طراحی شخصیت و ایده پردازی در کاریکاتور» توسط بهمن عبدی» ۴ و ۵ مرداد در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار می شود.

بهمن عبدی درباره این ورک شاپ به خبرنگار مهر گفت: از من خواستند ورک شاپی در برج آزادی برگزار کنم و انتخاب موضوع را به خودم سپردند. من تصمیم گرفتم درباره موضوع mascot (مَسکات) صحبت کنم که تا به حال در کلاس ها و سخنرانی هایم درباره اش صحبت نکردم. احساسم این است که با توجه به تحریف هایی که در این زمینه می شود بهتر است با هنرجوها درباره اش صحبت کنم.

این کاریکاتوریست ادامه داد: مَسکات در واقع طراحی شخصیت بر اساس نمادهایی است از روی حیوانات خوش یمن مربوط به مناطق مختلف خلق می شود و برای مسابقات ورزشی و خصوصا المپیک کاربرد دارد. این اصطلاح امروزه به اشتباه به موارد بسیاری در حوزه کاریکاتور و حتی تبلیغات اطلاق می شود که در این حوزه نیست. حتی در کتاب هایی که در این زمینه منتشر شده اشتباهات فاحشی وجود دارد. مثلا اگر یک کاریکاتوریست بر اساس یوزپلنگ ایرانی که حیوانی خوش یمن است یک شخصیت کارتونی خلق کند به آن می توان گفت مَسکات.

وی بیان کرد: در این وروک شاپ ابتدا تعریف مَسکات به طور کامل گفته می شود و بعد نحوه ایده پردازی و شخصیت سازی بر اساس آن به صورت تئوری و عملی مرور می شود.

عبدی درباره اهمیت برپایی ورک شاپ های هنری گفت: شما اگر چند سال از فصل گوجه سبز عقب تر بروید و به زمان نوجوانی و جوانی نسل ما برسید می بینید در مخیله کسی هم نمی گنجید ورک شاپ درباره کارتون و کاریکاتور برپا شود. ما رنج بسیاری کشیدیم تا به صورت تجربی همه چیز را فرا بگیریم، خوب است که در این زمان و برای نسل امروز یاد گیری ساده تر شود. ضمن اینکه باید جایی باشد تا تجربیات نسل ما به نسل امروز منتقل شود. وقتی به شکل دولتی و سازمانی چنین ورک شاپ هایی برگزار نمی شود خوب است موسساتی هستند که این ورک شاپ ها را برگزار می کنند.

شرکت در این ورک شاپ بدون پیش نیاز آموزشی قبلی است و محدودیت سنی ندارد و در پایان به تمامی شرکت کنندگان گواهی معتبر از سمت استاد و با تایید مجموعه برج آزادی اعطا خواهد شد.

ورک شاپ آموزشی یک روزه طراحی کاراکتر و ایده پردازی با عنوان «طراحی شخصیت و ایده پردازی در کاریکاتور»، چهارم و پنجم مرداد از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه برج آزادی برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید