چین: به آمریکا تاکید کردیم در مواجهه با کره شمالی نرمش به خرج دهد

    کد خبر :573036

وزارت خارجه چین اعلام کرد، رئیس جمهوری چین به همتای آمریکایی خود تاکید کرده تا در مواجهه با کره شمالی نرمش به خرج دهد و در زمان مناسب تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش دهد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی گفت، سیاست آمریکا ادامه اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی تا زمان توقف برنامه‌های تسلیحات اتمی است و وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید و انتظار دارد که سایر کشورها هم به طور کامل این تحریم‌ها را اجرایی کنند.

چین در پی آزمایش‌های مکرر اتمی و موشکی کره شمالی تحریم‌های شدید سازمان ملل علیه این کشور را امضا کرد اما پیشنهاد داده تا به عنوان پاداشی برای رفتار خوب کره شمالی، این تحریم‌ها کاهش یابند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین درباره موضع کشورش در قبال کره شمالی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان دیدار در نشست گروه ۲۰ در ژاپن اطلاع رسانی کرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری چین طرف آمریکایی را به سمت نشان دادن نرمش در قبال کره شمالی و همچنین کاهش تحریم‌ها در زمان مناسب سوق داد.

رؤسای جمهوری آمریکا و چین هر دو اخیراً با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی گفت‌وگو داشتند؛ شی جینپینگ پیش از نشست گروه ۲۰ و در جریان سفر به پیونگ یانگ و ترامپ پس از نشست در منطقه غیرنظامی شده با رهبری کره شمالی دیدار کرد.

در همین حال، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، یکی از مقام‌های ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی که به واشنگتن سفر کرده بابت از سرگیری مذاکرات متوقف شده کره شمالی با آمریکا ابراز تردید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید