نامه عربستان، روسیه و ۳۵ کشور دیگر به سازمان ملل: حامی سیاست چین در سین‌کیانگ هستیم

    کد خبر :573034

به رغم انتقاد شدید غرب، عربستان و روسیه و ۳۵ کشور دیگر در نامه‌ای به سازمان ملل از سیاست‌های چین در قبال منطقه سین‌کیانگ، واقع در غرب چین حمایت کرده‌اند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ چین به “بازداشت” بیش از یک میلیون مسلمان و آزار و اذیت قومیت اویغورها در سین‌کیانگ (شین‌جیانگ) متهم است و ۲۲ سفیر اخیرا در نامه‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل از سیاست‌های آن انتقاد کردند.

این در حالی است که در نامه‌ دیگری از سوی 37 کشور حامی سیاست چین در سین‌کیانگ، از آنچه “دستاوردهای قابل توجه چین در حوزه حقوق بشری” خوانده شده، حمایت شده است. در متن این نامه آمده است: “چین در مواجهه با چالش عمیق تروریسم و افراط‌گرایی یک سری تدابیر ضد تروریستی و رادیکال‌زدایی در سین‌کیانگ اجرا کرده است که شامل آموزش اختیاری و مراکز آموزشی می‌شود.”

در نامه مذکور تاکید شده است، “امنیت به سین‌کیانگ بازگشته و حقوق بشر بنیادین مردم تمام گروه‌های قومیتی حفاظت” شده است. این نامه همچنین افزود، در سه سال گذشته هیچگونه حمله “تروریستی” در آنجا رخ نداده است و مردم از “حس قوی شادی، رضایت و امنیت” برخوردار هستند.

علاوه بر عربستان و روسیه، این نامه به امضای سفیرانی از بسیاری از کشورهای آفریقایی، کره‌شمالی، ونزوئلا، کوبا، بلاروس، میانمار، فیلیپین، سوریه، پاکستان، عمان، کویت، قطر، امارات و بحرین رسیده است.

پکن تمامی نقض‌های حقوق بشری در این منطقه را تکذیب می‌کند و سفیر چین جمعه در جلسه غیر علنی شورای حقوق بشر گفت، چین قویا از حمایت امضاکنندگان این نامه قدردانی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید