نسل جدید هوندا آکورد ۲۰۱۸ رسماً معرفی شد + فیلم

۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۴  /   /  کد خبر: 57281

هوندا پس از انتشار یک پیش نمایش در ماه گذشته که تحت پوشش گروه خودروبانک قرار گرفت، رسما از هوندا آکورد ۲۰۱۸ رونمایی کرد. برای فروش هوندا آکورد با قدرت و سرعت بیشتر در پاییز سال جاری، طراحان هوندا دوباره دست بکار شده‌اند و تغییرات بسیار زیادی بر روی سدان هوندا آکورد پیاده کرده‌اند تا مجوز ورود به یک نسل جدید را دریافت کند. در این بین گفتنی است که طراحان هوندا برای نسل جدید “آکورد” از چراغ‌های پیشانی جدید و باریک‌تر از قبل، جلوپنجره بزرگ‌تر و یکپارچه که در مجموع یک ورودی هوای بزرگ بدست آمده است، مجموعه سپر کاملا جدید و همچنین از یک کاپوت جدید بر روی موتور استفاده کرده‌اند که نسبت به گذشته دارای حجم کمتری است، اما به نظر می‌رسد که طراحی آن آیرودینامیکی‌تر شده باشد.

تغییرات هوندا آکورد نسل جدید به همینجا ختم نمی‌شود، بلکه بدنه خودرو نسبت به گذشته تغییر کرده است و حالا شاهد طراحی چراغ‌های جدید و همچنین طراحی خروجی‌های اگزوز کرومی رنگ ذوزنقه‌ای شکل در دو طرف سپر هستیم که باعث شده این خودروی سدان هوندا چه در نمای جلو و چه در نمای عقب جذاب به نظر برسد، اما از همه مهم‌تر می‌تواند ویژگی‌های جدید این خودرو در داخل کابین باشد.
ظاهر بیرونی اتومبیل شاید تغییرات فیزیکی بسیار بزرگی دریافت نکرده باشد و در نگاه اول شبیه به نسل قبل هوندا آکورد به نظر برسد، اما در داخل کابین شاهد یک طراحی کاملا جدید و متفاوت نسبت به مدل‌های قبل هستیم که در این بین می‌توان به یک غربیلک فرمان جدید و جذاب‌تر، تزیینات کرومی رنگ در داخل کابین، صفحه نمایشگر جدید ۸ اینچی در بالای کنسول مرکزی، طراحی جدید برای پنل درب‌ها و یک کنسول مرکزی خلوت نسبت به مدل‌های قبل اشاره داشت که حالا بیشتر کلیدهای آن به صفحه نمایشگر ۸ اینچی خودرو منتقل شده و تنها شاهد کلیدهای سیستم تهویه اتاق بر روی کنسول مرکزی هستیم که یک طراحی جدید به خود گرفته‌اند.

با تغییر سایز بدنه اتومبیل هم شاهد فضای بیشتر برای سرنشینان عقب هستیم، بویژه ارتفاع سقف کابین برای سرنشینان عقب که حالا برای راحتی و حمایت بیشتر از آنان بلندتر از مدل‌های قبل ساخته شده است که البته دلیل آن کاهش یافتن ارتفاع صندلی ها است وگرنه ارتفاع کلی خودرو کوتاه تر شده است. هرچند در این بین فاصله بین دو محور اتومبیل نیز حدود ۵۰ میلی متر نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر شده است تا فضای پای سرنشینان عقب بیشتر شود.
برای بخش فنی اتومبیل هم پیشرانه متنوع در نظر گرفته شده است که بر روی مدل پایه از یک پیشرانه توربوشارژر ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر با توان خروجی ۱۹۲ اسب بخاری استفاده خواهد شد که با کمک گرفتن از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا جعبه دنده اتوماتیک CVT، می‌تواند حداکثر ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور به سمت چرخ‌های اتومبیل ارسال کند.

برای مدل‌های بالاتر هوندا آکورد نیز پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مد نظر قرار گرفته است که در حداکثر کارایی خود قادر به تولید ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ نیوتن متر گشتاور خواهد بود که توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک دریافت شده و به خروجی منتقل می‌شود.
برای کسانی هم که به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه هستند، کمپانی خودروسازی هوندا از یک سیستم محرک هیبریدی استفاده کرده است که با دو موتور الکتریکی و همچنین یک موتور ۲ لیتری آتکینسون بنزینی بر روی این ماشین فعالیت می‌کند.

 

بدون دیدگاه

آخرین اخبار

پربیننده ترین ها