زلزله سیاسی بزرگ در ایالت فلوریدا؛ اقلیت‌ها به عوامل شکست ترامپ تبدیل می‌شوند

    کد خبر :572715

ترامپ در محاسبات اولیه خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قبلی ، هرگز تصور نمی کرد که سرنوشت حضور دوباره وی در کاخ سفید به آرای لاتین تبارها در ایالات حساسی مانند فلوریدا و پنسیلوانیا گره بخورد! اتفاقی که هم اکنون در حال رخ دادن است

دونالد ترامپ به نقطه ای رسیده است که هرگز تصور آن را نمی کرد! اینکه هیسپانها یا همان آمریکایی های لاتین تبار به پاشنه آشیل وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تبدیل شوند! آمریکایی‌های هیسپانیک و لاتین یک گروه قومی زبانی از آمریکایی‌ها است که ریشه‌های تبارشناسانهٔ آن به کشورهای آمریکای لاتین و اسپانیا بر می‌گردد. به‌طور کلی تر، این گروه همهٔ اشخاصی در ایالات متحده را دربر می‌گیرد که خود را خواه کامل خواه به‌طور جزیی هیسپانی یا لاتین می‌شناسند.هیسپانی‌ها در ۲۰۱۱ با ۵۲ میلیون جمعیت ۱۶٫۷٪ از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دادند. نرخ رشد آن‌ها از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷، ۲۸٫۷٪ یعنی سه برابر نرخ رشد کل جمعیت این کشور است. از این رو هیسپانها اقلیتی تعیین کننده در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در آمریکا خواهند بود. این تاثیرگذاری، به مراتب در ایالات خاکستری و پاندولی بیشتر خواهد بود: در ایالت فلوریدا، نزدیک به 60 درصد از هیسپانهایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به ترامپ رای داده بودند، این بار تاکید دارند که آرای خود را به سود نامزد رقیب وی به گردش در آورند. در ایالات ویسکانسین و پنسیلوانیا و میشیگان نیز هیسپانها می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند.اگرچه ترامپ نسبت به تاثیرگذاری آرای هیسپانها در ایالات جنوبی و مرکزی ( که اکثر آنها به صورت سنتی به جمهوریخواهان رای می دهند ) واهمه ای ندارد، اما هیسپانها در ایالات تاثیرگذار می توانند بازی را به ضرر رئیس جمهور آمریکا تغییر دهند: موضوعی که مشاوران ترامپ و اعضای ارشد کمپین انتخاباتی وی نسبت به آن هشدار داده اند.
به گزارش نامه نیوز :مطابق آنچه نشریه “پولیتیکو” منتشر کرده است، ترامپ به صورت تقریبی و میانگین، حدود 25 درصد در میان کل رای دهندگان لاتین تبار در ایالات متحده آمریکا طرفدار دارد. بدون شک این میزان حمایت اندک برای پیروزی وی در ایالات حساس و کلیدی کافی نیست! با این حال ماجرا به این نقطه ختم نمی شود! در صورتی که “بایدن”،”کامال هریس” یا هر نامزد دموکراتی که به دور نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 راه پیدا کند، بتواند ضمن ارائه وعده اصلاح سیاستهای مهاجرتی ترامپ، بر روی شعار تامین امنیت اقتصادی هیسپانها مانور دهد ، قطعا در ایالات حساس می تواند ترامپ را پشت سر بگذارد.
لاتین تبارهای آمریکا یکبار در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008،موجبات پیروزی باراک اوباما در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات را فراهم ساختند. آنها با حضور گسترده خود سبب شدند تا لابی سوپردلیگیتها یا افراد ویژه در حزب دموکرات نیز به جایی نرسد و در نهایت هیلاری کلینتون شکست در مقابل اوباما را بپذیرد. در دور نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 نیز آمریکایی های لاتین تبار در ایالاتی مانند فلوریدا حضور گسترده ای در انتخابات داشتند و در نهایت، رای آنها یکی از عوامل پیروزی اوباما بود.سوال اصلی اینجاست که آیا هیسپانها این بار نیز در ایالت فلوریدا و متعاقبا در دیگر ایالات سرنوشت ساز، ورق را به سود دموکراتها باز می گردانند؟
این روند می تواند با نقش آفرینی خاص باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تقویت شود! براساس نظرسنجی انجام شده توسط شبکه اسپانیایی زبان آمریکا به نام “Noticias Telemundo” در مهر ماه سال گذشته، در میان رای‌دهندگان لاتین‌تبار مقیم آمریکا 67 درصد نگاه مثبتی به باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دارند و در مقابل تنها 20 درصد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را قبول دارند.از این رو حمایت اوباما از یک نامزد خاص در انتخابات درون حزبی دموکراتها و در دور نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، منجر به سرازیر شدن آرای لاتین تبارها به سبد رای دموکراتها خواهد شد. این همان موضوعی است که دونالد ترامپ و همراهانش نسبت به آن بسیار وحشتزده هستند. با توجه به اقبال همزمان سفیدپوستان آمریکایی به ترامپ و جو بایدن یا کامالا هریس ( که احتمالا یکی از این دو نامزد نهایی حزب دموکرات خواهد بود)، آرای هیسپانها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بسیار تعیین کننده خواهد بود.ترامپ در محاسبات اولیه خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قبلی ، هرگز تصور نمی کرد که سرنوشت حضور دوباره وی در کاخ سفید به آرای لاتین تبارها در ایالات حساسی مانند فلوریدا و پنسیلوانیا گره بخورد! اتفاقی که هم اکنون در حال رخ دادن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید