موافقت مجلس نمایندگان با صدور احضاریه علیه کوشنر و ۱۱ مقام کاخ سفید

    کد خبر :572681

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با صدور احضاریه برای جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و ۱۱ تن دیگر از مقام‌های کاخ سفید موافقت کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌هاست، موافقت کرده در راستای تحقیقاتش درباره مداخله انتخاباتی روسیه برای ۱۲ مقام کاخ سفید احضاریه صادر کند.

یکی از این ۱۲ نفر جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ و مشاور ارشد دولت او است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری چرولد ندلر دموکرات قرار داشته که مشغول تحقیق درباره موضوع مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین رسوایی‌های دیگر است.

کوشنر دستیار ارشد ترامپ جزو یکی از ۱۲ مقامی است که روز پنج‌شنبه در این کمیته صدور احضاریه برای آنها تصویب شد. اکنون ندلر باید درباره انتشار رسمی این احضاریه‌ها تصمیم بگیرد.

ترامپ از اختیارات اجرایی خود استفاده کرده و دستور داده مقام‌های دولتش چه مقام‌های فعلی و چه مقام‌های سابق با این کمیته مجلس نمایندگان همکاری نکنند.

ترامپ گفته با پایان تحقیقات بازرس ویژه رابرت مولر درباره موضوعاتی نظیر امکان تبانی ترامپ با روسیه برای مداخله در انتخابات و یا امکان ارتکاب ممانعت از اجرای عدالت از سوی ترامپ دیگر همکاری با این کمیته موضوعیتی ندارد.

دشواری ایجاد شده در وادار کردن مقام‌های دولت ترامپ به ایراد شهادت در کنگره احتمالاً در ادامه، کار را به دادگاه خواهد کشاند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار صحبت با کوشنر درباره دست داشتن در یک نشست سال ۲۰۱۶ با مقام‌های ارشد کمپین انتخاباتی است که در آن یک وکیل روس مرتبط با کرملین پیشنهاد اطلاعات مخرب علیه هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری سابق دموکرات‌ها را داد.

از جمله دیگر چهره‌های یهودی که این احضاریه‌ها برای آنها در نظر گرفته شده دیوید پکر مدیرعامل آمریکن مدیا هستند راد روزستاین معاون سابق دادستان کل آمریکا که رابرت مولر را برای تحقیقات در مورد کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ معرفی کرد نیز در فهرست این احضاریه‌ها قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید