کره شمالی: کره جنوبی دو جنگنده اف ۳۵ از آمریکا خریده؛ این کار نقض اعلامیه پانومونجو است

    کد خبر :572587

یک مقام در مرکز مطالعات آمریکایی وزارت خارجه کره شمالی روز پنجشنبه در بیانیه ای به کره جنوبی در خصوص استفاده از جنگنده های اف ۳۵ آمریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: مقام های کره جنوبی کاملاً می دانند که این جنگنده ها مساله ای بسیار خطرناک است که منجر به واکنش کره شمالی خواهد شد.

این مقام افزوده است: تنها یک گزینه پیش روی ما خواهد بود و آن هم آزمایش اسلحه ای ویژه با هدف نابودی این جنگنده کره جنوبی است.

خبرگزاری کره شمالی در همین رابطه گزارش کرده است که دو فروند جنگنده اف ۳۵ آمریکایی که کره جنوبی خریداری کرده، اواسط ماه جاری میلادی (جولای) به این کشور تحویل خواهد شد.

این گزارش می افزاید: اقدام سئول نقض اعلامیه پانومونجو محسوب می‌شود. بر اساس این اعلامیه، طرفین در مورد توقف تقویت تسلیحاتی توافق کرده‌اند.تا زمانی که دولت کره‌جنوبی از اتکا به نیروهای خارجی صرف‌نظر نکند، آینده روشنی پیش‌روی روابط پیونگ یانگسئول نخواهد بود.

کره جنوبی ماه مارس سال جاری میلادی دو فروند جنگنده اف ۳۵ را از آمریکا خرید. طرفین درخصوص ۴۰ فروند دیگر از این جنگنده به ارزش هفت میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۱ نیز توافق کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید