شناسایی خانه‌های خالی با اپلیکیشن

    کد خبر :572525

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که استفاده از “اپلیکیشن” می‌تواند به شناسایی و ورود خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک کند، گفت: مشاوران املاک در حال حاضر برای سردفتران دشمنان فرضی هستند که امیدواریم این مسئله به زودی و پس از انتخابات برطرف شود.

مصطفی‌قلی خسروی، با بیان این‌که یکی از الزامات اخذ مالیات بر خانه‌های خالی همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط در این مسئله است، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر مشاوران املاک برای سردفتران یک دشمن فرضی هستند که امیدواریم در انتخابات سردفتران از یک نواختی دشمن فرضی که مشاوران هستند، رها یابند.

وی با تاکید بر این‌که خانه‌های خالی را می‌توان با “اپلیکیشن” وارد بازار مسکن کرد،‌ یادآور شد: وقتی شهرداری به یک ساختمان 15 طبقه 30 واحدی مجوز ساخت می‌دهد باید مکانیسمی وجود داشته باشد تا پس از اتمام ساخت مامور دارایی بتواند از وضعیت واحد مسکونی مطلع شود.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر مشخص شود که پس از ساخت واحد اجاره داده شده یا فروخته شده یا این‌که خالی از سکنه است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌تر با بیان این‌که گفته می‌شود حدود 500 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران داریم به تسنیم گفته بود: این خانه‌ها معمولا جزو واحدهای مسکونی لوکس هستند که به عنوان مثال در لواسان قرار دارند. این خانه معمولا هفته‌ای یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو خانه‌های خالی محسوب می‌شود.

خسروی با بیان این‌که عده‌ای در شمال کشور خانه‌هایی را خریداری کرده‌اند و به عنوان منزل‌های دوم یا برای استفاده خاص از آن بهره می‌برند، افزود: متاسفانه برخی از یک بانک وام می‌گیرند و با آن واحدهای مسکونی متعددی را می‌سازند و پس از احداث این خانه‌ها را وارد بازار نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که احتکار این خانه‌ها برای گران فروختن آنها انجام می‌شود،‌ تصریح کرد:‌ این قبیل افراد 100 میلیارد وام از بانک دریافت می‌کنند و آنرا بازپرداخت نمی‌کنند، وقتی با افزایش قیمت‌ها واحدهای ساخته شده ارزش افزوده خوبی پیدا می‌کند تازه می‌روند و با بانک دیگری وارد مذاکره شده و وامی را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: پس از دریافت وام، تسهیلات بانک اول را تسویه کرده و دوباره خانه‌های ساخته شده یاقمانده را خالی نگه می‌دارند و این رنجیره تکرار می‌شود. به طور قطع اخذ مالیات از چنین افرادی که خانه‌ها را احتکار می‌کنند باعث ایجاد تعادل در بازار و تعدیل قیمت‌ها خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید