چرا بازار ارز از تحولات جهانی اثر نمی پذیرد؟

    کد خبر :572519

یک نماینده سابق مجلس گفت: اقتدار جمهوری اسلامی باعث شده شیطنت های دشمنان تاثیری بر بازار ارز نگذارد.

جعفر قادری با اشاره به تحولات سریع سیاسی در جهان، گفت: انتظار واکنش ها و عکس العمل های بازار ارز نسبت به افزایش درجه غنی سازی و توقیف نفت کش ایرانی می رفت و ممکن بود تاثیراتی در زمینه قیمت ارز بیفتد اما اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برخورد با دشمنان باعث شده عملا این اتفاقات تاثیر آنچنانی روی بازار نگذارد و اگر بانک مرکزی بتواند به خوبی مدیریت کند و حضور فعال در بازار جهت تامین ارز داشته باشد می تواند شرایط مثبتی ایجاد کند.

این اقتصاد دان بیان کرد: بانک مرکزی باید عواملی که روی انتظارات مردم تاثیرات منفی می گذارد و تقاضا برای ارز ایجاد کند را از بین ببرد و ارز مورد نیاز مردم را تامین کند؛ این اقدامات کمک می کند بازار و قیمت ارز ثابت بماند و شاهد افزایش نرخ ارز نباشیم.

به گزارش تسنیم، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات بانک مرکزی در تثبیت قیمت ارز اظهار کرد: رفتاری که بانک مرکزی در برخورد با بازار ارز داشته است مثبت بوده و سعی کرده انتظارات منطقی واردکنندگان را پاسخ دهد و به همین جهت آینده روشن و مشخصی را ترسیم کند و این کمک کرده تا شاهد نوسانات زیاد در بازار ارز نباشیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مدیریت شرایط اقتصادی کشور در راستای جذب منافع اضافی در بازار ارز و همچنین انجام اقداماتی همچون تشکیل بازار متشکل ارز جهت اقدامات شفافیت سبب کاهش التهاب در بازار شده است و مانع فعالیت افراد سودجو در بازار ارز نیز شد. اگر بانک مرکزی این مسیر را ادامه دهد و بتواند در جهت تامین بخشی از نیازهای ارزی و حتی ریالی فعالان اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهد، می تواند شرایط فعلی را ادامه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید