تقدیر دفتر تحکیم وحدت از هیئت امنای دانشگاه آزاد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۹:۵۳

دفتر تحکیم وحدت با صدور نامه‌ای از عملکرد هیئت امنای دانشگاه آزاد در ایجاد تغییرات اخیر در این دانشگاه تقدیر کرد.

شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) با صدور نامه‌ای از عملکرد هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد تغییرات مثبت در این دانشگاه تقدیرکرد و نکاتی را این باره مطرح کرد.

در ابتدای این نامه خطاب به ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد آمده است: انتصاب جنابعالی به عنوان ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دی ماه سال گذشته بارقه امیدی در دل دلسوزان نظام اسلامی نسبت به تغییر رویههای غلط و پرشائبه این مجموعه عظیم به وجود آورد که این امید با برکناری آقای میرزاده؛ ریاست دانشگاه قوت گرفت.

این نامه می‌افزاید: تلاشهای صورت گرفته از طرف هیئت امنا جهت مبارزه با فساد نشان از اراده و عزم برای تغییر در وضعیت اسفناک این مجموعه می‌باشد که لزوم قدردانی از زحمات صورت گرفته را واجب میدارد.

در ادامه نامه ضمن تشکر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان نکاتی آمده است: درآمدهای سرشار دانشگاه آزاد و عدم وجود هیچگونه شفافیت مالی در مخارج آن، از جمله مهم ترین مسائلی ست که انگشت اتهام را به سمت مدیران دانشگاه میکشاند. غلبه آشکار رویکرد سیاسی بر رویکرد علمی به اذهان عمومی اینگونه القا می‌کند که ظاهرا هدف اصلی دانشگاه آزاد کسب درآمد و ایجاد مامنی جهت حمایت از برخی جریانهای سیاسی و مداخله در مناسبات سیاسی کشور است و دیگر اینکه  عدم توجه به مولفه  شایسته سالاری در دوبعد علمی و اعتقادی در جذب هیئت علمی و مدیریتی دانشگاه از جمله دلایلیست که به ضعف علمی و برخوردهای مغرضانه با تشکلهای انقلابی در این مجموعه دامن میزند.

در بخش دیگری از نامه مذکور تاکید شده است: جنابعالی به عنوان یکی از دلسوزان انقلاب اسلامی نیک میدانید که معضلات فرهنگی، همواره دردی بوده بر پیکره جامعه اسلامی که درمان آن جز با نقش آفرینی دانشگاهها رقم نخواهد خورد؛ چرا که فرهنگ عمومی متاثر از فضای فرهنگی دانشگاههاست. علاوه بر این، پسوند “اسلامی” دانشگاه آزاد  بار سنگین این مسئولیت را سنگینتر نموده است. لذا از شخصیت مقید و معتقد جنابعالی، انتظار میرود من بعد شاهد تحولات محسوسی در سیاست گذاریهای فرهنگی-اعتقادی دانشگاه آزاد باشیم.

در پایان این نامه آمده است: شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت امیدوار است با همت جنابعالی و همراهانتان، گامهای جدی در راستای بازسازی چهره علمی و اسلامی این مجموعه بزرگ برداشته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید