شمار رشته‌های «ایران مهارت» به ۵۰۰ رسید

    کد خبر :572489

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از افزایش رشته‌های مهارتی طرح «ایران مهارت» از ۲۳۷ به ۵۰۰ رشته خبر داد.

مصطفی آذرکیش با بیان اینکه ۲۳۷ پودمان و استاندارد مهارتی در طرح ایران مهارت بارگذاری شده که به ۵۰۰ مورد افزایش خواهد یافت اظهار کرد: به این ترتیب پودمان‌هایی که دانش آموزان می‌توانند در آن آموزش ببینند متنوع‌تر می‌شود.

وی افزود: این دوره برای دوره اول متوسطه ۶۰ ساعت درنظر گرفته شده است. بناست هر دانش‌آموز طی سه سال در دوره متوسطه اول سه سال، آموزش ۶۰ ساعت مهارت فنی و حرفه‌ای ببیند.

وی درباره اختیاری یا اجباری بودن حضور در طرح ایران مهارت گفت: در حال پیگیری برای توسعه این طرح هستیم اما فعلاً که اختیاری است و ۲۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه اول را تحت پوشش قرار داده است. طرح ایران مهارت از برنامه‌های مهم اوقات فراغت تابستان است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا قرار است برای دانش آموزانی که این طرح را درنظر می‌گیرند تسهیلاتی در نظر گرفته شود و یا اگر وارد رشته‌های فنی و حرفه‌ای در دوره متوسطه دوم شدند دروس گذرانده شده تطبیق می‌یابد؟ اظهار کرد: گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای شرکت کنندگان صادر می‌شود و کمک می‌کند که آموزش در دوره متوسطه دوم و در فنی و حرفه‌ای و کاردانش کامل شود. اگر هم دانش آموزی در مقطع متوسطه دوم به رشته نظری برود، مزیت شرکت در این طرح این است که یک حرفه و مهارت را فراگرفته و ظرفیتی برای خود ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا،آذرکیش با بیان اینکه از جمله سیاست‌های اولویت دار آموزش و پرورش توسعه و تقویت مهارت آموزی و ترویج فرهنگ کارآفرینی گفت: توجه متوازن به ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت ضرورتی اجتناب ناپذیر است و به صورت جدی مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش قرار داد و اجرای طرح ایران مهارت نیز در همین راستا در دست اجراست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید