اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم می کند

    کد خبر :572440

اتحادیه اروپا در نظر دارد به موجب اقدام ترکیه در انجام عملیات اکتشاف نفت و گاز در سواحل قبرس، تحریم هایی را علیه آنکارا اعمال کند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، اقدام ترکیه در عملیات اکتشاف نفت و گاز در سواحل قبرس موجب خشم اتحادیه اروپا شده و این اتحادیه قصد دارد امروز پنجشنبه در این خصوص تشکیل جلسه بدهد.

گفته می‌شود که اتحادیه اروپا به موجب این اقدام ترکیه تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال می‌کند.

این در حالی است که مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی درباره فعالیت‌های حفاری این کشور در شرق مدیترانه گفت: تنها ترکیه تصمیم می‌گیرد که در این زمینه چه کار خواهد کرد. اظهارات بقیه کشورها فاقد اعتبار است. به جز کشورهای ضامن، هیچ کشور یا سازمان بین‌المللی حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد.

وزیر خارجه ترکیه ضمن تاکید بر اینکه آنکارا همیشه اقدامات خود را بر اساس حقوق بین‌المللی انجام می‌دهد، تأکید کرد: ترکیه به فعالیت‌های حفاری خود ادامه خواهد داد؛ پیشتر با کشتی بارباروس خیرالدین پاشا فعالیت‌های کشف و تحقیقاتی خود را انجام دادیم. سپس با کشتی فتح و کشتی یاووز فعالیت‌های حفاری خود در منطقه را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه به جز کشورهای ضامن، اظهارات بقیه کشورها فاقد اعتبار است، اظهار داشت: یا منابع به صورت عادلانه تقسیم و راه‌حلی مشترک پیدا می‌شود یا ترکیه به دفاع از حقوق جمهوری تُرک قبرس شمالی ادامه خواهد داد.

چاوش‌اوغلو در ادامه افزود: اقدامات اتحادیه اروپا علیه ما نفعی برای اعضای این نهاد ندارد و نتیجه عکس نیز خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید